דבר תורה לפרשת וארא

להשתתף ולהתפלל על צרת הזולת: דבר תורה קצר מהרב מנדל

שח לו האדמו"ר: "לפני שעה קלה נכנס יהודי ובכה על צרה גדולה שיש לו. אך אינו יודע להתפלל, וביקש ממני שאתפלל עבורו. ומכיוון שאני צריך להתפלל בעדו, עלי להתלבש בהרגשתו ולכאוב את כאבו ממש"


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>


מסופר שלפני מספר שנים נעצרו 3 בחורים ביפן, בחשד להברחת מכס. משלחת של רבנים ועסקנים עלו לביתו של הרב שטיינמן וביקשו את ברכתו, שיזכו לצאת במהרה מאפילה לאור גדול. למחרת בבוקר הגיע הרב צ'ולק, יו"ר אגודת עזר מציון, וראה שעיניו של ראש הישיבה אדומות,  ונראה היה כמו דלקת עיניים. אמר הרב צ'ולק לראש הישיבה שיש צורך לשים טיפות עיניים, כדי למנוע את המשך הדלקת.

השיב לו ראש הישיבה הרב שטיינמן בפשטות: "לא שמעת ששלוש בחורים נעצרו ביפן, ומי יודע מה יהיה גורלם במשפט. ישבתי כל הלילה ואמרתי פרקי תהילים בתפילה לשחרורם, ולכן עיני אדומות מבכי...".
 

 

***

בפרשת השבוע נאמר "ואלה ראשי בית אבותם - בני ראובן... בני שמעון ...ואלה שמות בני לוי". הקשה השל"ה הקדוש (דרך חיים תוכחת מוסר): "למה אמר תיבת 'שמות' אצל לוי יותר ממה שאמר בראובן ושמעון?". 

העניין הוא כי שבט לוי לא היה בשיעבוד מצרים, ורצה להשתתף בצערם של ישראל, בצרת הציבור. מה עשה? קרא שמות לבניו על שם הגלות, דהיינו; שם 'גרשון' על שם כי 'גרים' הם בארץ לא להם, ושם 'קהת' על שם שיניהם ה'קהות', ושם 'מררי' על שם 'וימררו' את חייהם. זהו שאמר "ואלה שמות בני לוי".

ומוסיף השל"ה הקדוש: "ומכאן ילמד האדם להשתתף בצער הציבור, אף על פי שאין הצרה מגעת לו".

וכדברי רבי יהודה החסיד ז"ל בספר חסידים - "מפני שישראל ערבים זה לזה, לכך כשצער בא על אחד - חייבים כולם להצטער ולהתפלל".

וכן כותב הגאון רבי יהונתן אייבשיץ זצ"ל בספרו "יערות דבש": יתפלל בעד כל חולים שהם בתוך העיר, ויכלול כל חולי ישראל. וישתתף עמם בצערם, כי הלא הכל נפש אחד וגוף אחד. ואם חלה אחד מישראל, הרי קצת מאבריו חולים. ולא יאמר 'מה אכפת לי, אינו קרובי וגואלי'. רק ראוי להתפלל בתום לבב בעד כל חולים, יהיה מי שיהיה ,כאילו ח"ו בניו או אחיו חולים. הלא ירבה להתפלל ולשפוך שיחו לפני השם". 

מסופר שפעם נכנס אחד ממקורבי האדמו"ר מאוז'רוב לביתו, ושמע את האדמו"ר נאנח אנחה כבדה. מיהר לחדרו לברר מה אירע.

שח לו האדמו"ר: לפני שעה קלה נכנס יהודי ובכה על צרה גדולה שיש לו. אך אינו יודע להתפלל, וביקש ממני שאתפלל עבורו. ומכיוון שאני צריך להתפלל בעדו, עלי להתלבש בהרגשתו ולכאוב את כאבו ממש.

והוסיף האדמו"ר: גם את האנחה שפלוני אינו יודע להיאנח - צריך אני לעשות במקומו...

שבת שלום ומבורך,
הרב  מנדל

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת וארא
X
  • © כל הזכויות שמורות