פורים

הרב בידרמן שליט"א על תהילים בפורים

פורים הוא זמן של רחמים ועל ידי אמירת תהילים אפשר לפתוח כל השערים בשמיים ממעל


15/03/22 | י"ב אדר ב' התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הרב בידרמן שליט"א על תהילים בפורים
לפתע התעורר ראש הקבוצה, והציע לחבריו: הבה נאמר יחדיו 'תהילים', ונתפלל אל השי"ת ביום נשגב זה
 
הרה"ק רבי מרדכי מנדבורנא זי"ע ציווה לכל יוצאי חלציו לשמש באדמו"רות, ועוד אמר, שבית המדרש שאין מסיימים בו תהילים בפורים לא ייקרא 'נדבורנא בית המדרש', כי בפורים הוא זמן של רחמים ועל ידי אמירת תהילים אפשר לפתוח כל השערים בשמיים ממעל. ואם בכל ימות השנה כתב ה'בית אהרן' שעל ידי אמירת תהילים 'אפשר לצאת מכל השטותים ומכל המצרים, ומכל השינויים שיש לו לאדם', ק"ו בן בנו של ק"ו, שבעת רצון ונשגב זה בוודאי יכול כל אחד לצאת מאפילה לאור גדול ולשנות את מזלו מרעה לטובה, ולבקוע אפילו מחיצה של ברזל המפסיקה בינו לבין אביו שבשמיים.

וכן כתוב בספר סגולת ישראל (מערכת פ') "קיבלתי מגדול א' ז"ל סגולה גדולה בפורים להשכים בבוקר, להרבות בתפילה ובבקשה לפני השם יתברך, על כל דבר בני חייי ומזוני ,והן על שאר דברים ועל כל קרביו, כי באותו יום עת רצון מאוד, וכל העולמות הם בשמחה וברצון, וע"ז אמרו חז"ל כל הפושט יד נותנין לו, וכן הוא מקובל בפני גדולי הצדיקים תלמידי הבעל שם טוב זי"ע.
 
ומעשה שראיתי בימים מקדם, בביהמ"ד דחסידי בעלזא בבני-ברק, בליל פורים היה בית המדרש מלא בזקנים עם נערים עד אפס מקום, וכל אחד היה עסוק בדברים קדושים, זה באמירת תהילים בהשתפכות הנפש וזה בלימוד התורה ביגיעה והתמדה. ב'קרן זווית' ישבה חבורת בחורים צעירים שעסקו בשיחה בטילה ובדברים של מה בכך,
 
לפתע התעורר ראש הקבוצה (שהיה בחור מבוגר ממשפחה חשובה מאד שלא מצא זיווגו, לעומת אחיו שכבר נישאו במזל"ט) והציע לחבריו: הבה נאמר יחדיו 'תהילים', ונתפלל אל השי"ת ביום נשגב זה, וכן עשו. אף בחור זה האריך בתהילים עד אחר עלות השחר, וראה זה פלא, מיד אחר פורים נשתנה הבחור ומזלו לטוב, ובא בברית האירוסין עם משפחה מיוחסת בישראל – שידוך שלא 'חלמו' עליו כלל, והקים בית בישראל לשם ולתפארת, ודורות ישרים מבורכים בליעה"ר.
 
ידועה ומפורסמת האי עובדא, לפני כמה שנים בעיר לעיקוואד שבארה"ב, קבוצת אברכים פרסמו מכתב בראש כל חוצות. הנה אף אנו שמענו מימי קדם, כי ביום הפורים 'כל הפושט יד' – לבקש ישועתו, 'נותנים לו' מן השמיים כל אשר יבקש', והיינו מחשבים זאת כמליצה ואימרה נאה ותו לא מידי. והנה כמה מאתנו סבלו ייסורים שונים, איש איש נגעו ומכאובו, לכן נאספנו יחדיו כמה ימים לפני פורים בצוותא חדא, וקבלנו על עצמנו כאיש אחד בלב אחד לעשות אגודה אחת ביום הזה ולשפוך שיח ותחנונים לפני בורא כל עולמים, שיוציאנו מאפילה לאור גדול. ומבעוד מועד הוכן סדר היום מדוקדק לעת שכיבה וקימה, ומתי יתפללו ויאמרו תהילים, וגם קבענו זמן לעסוק בתורה ולשאר מצוות היום... וכולם כאחד העידו שבתוך זמן קצר ראו בעיניהם ניסים ונפלאות בענייניהם, והחכם ישמע ויעשה כמעשיהם, ויזכה אף הוא שימלא ה' כל משאלות לבו לטובה.
 
פורים שמח ובשורות טובות.

עדיין לא תרמת מתנות לאביונים וזכר למחצית השקל? הקליקו כאן ונשמח להיות השליחים שלכם.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא פורים
X
  • © כל הזכויות שמורות