דבר תורה לפרשת בחוקותי

תלמד אותי להיות צדיק: דבר תורה לפרשת בחוקתי מהרב מנדל - מנהל מוקד תהילים ארצי

כשם שאדם זקוק למזון כדי להחיות גופו, ובאם במשך מס' ימים לא יכניס אוכל לפיו - גופו לא יוכל להחזיק מעמד וימות, כך האדם צריך לדעת שמזון לנפשו הוא התמודדות והתגברות, ובלא התמודדות רוחנית - אין זכות קיום לנפש היהודי.


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשת השבוע נאמר "אם בחוקתי תלכו". ברש"י: "שתהיו עמלים בתורה".

מסופר שפעם הגיע חסיד אל רבי צבי זצ"ל, בנו של הבעל שם טוב הקדוש זיע"א, וביקש שילמד אותו כיצד להיות צדיק. ענהו רבי צבי: בעירנו פינסק ישנם שני עשירים מופלגים. האחד זכה לכך ללא כל מאמץ, שכן עושרו המופלג בא לו בירושה מאת אביו, ואילו השני - עמל על עשרו עמל רב. על כל פרוטה ופרוטה יגע והתאמץ עד שהגיע אליה, והיה לאחד מעשירי העיר. והנה, המשיך ואמר רבי צבי, אם יבוא אדם אל העשיר הראשון ויבקש ממנו 'למדני נא איך להתעשר', ודאי ישיב לו, 'אין לי מושג כיצד עושים זאת', שהרי לא פעל מאומה להשגת עושרו. דבר זה עליו לשאול את העשיר השני אשר יגע ועמל על עשרו, וממנו יש ללמוד את הדרך לצבור עושר כזה. כן אני, השיב רבי צבי ברוב ענוותנותו - אבי, הבעל שם טוב הקדוש, הוריש לי מסגולותיו הרוחניות. על כן אין לי מושג איך הופכים לצדיק, שאל נא את מי שעמל על כך והגיע לכך בכוח עמל ויגיעה.       
                                                      
וידוע מה שאמר פעם החפץ חיים לתלמידיו: רע עלי המעשה שיושבים חבורת אנשים ומדברים אודות גדלותו וקדושתו של הצדיק זה או אחר, ולא מדברים כמה התייגע וטרח כדי להשיג את מבוקשו.

וכמו שכתוב בספרים הקדושים, שכשם שאדם זקוק למזון כדי להחיות גופו, ובאם במשך מס' ימים לא יכניס אוכל לפיו - גופו לא יוכל להחזיק מעמד וימות, כך האדם צריך לדעת שמזון לנפשו הוא התמודדות והתגברות, ובלא התמודדות רוחנית - אין זכות קיום לנפש היהודי.

ועל זה אומרים בשם רבי נחמן מברסלב "כל העולם כולו גשר צר מאוד, והעיקר לא לפחד כלל". לא הכוונה שלא לפחד ליפול בגשר, כי זה בוודאי שבגשר צר מאוד יפול האדם, אלא שבאם נפל לא יפחד כלל להתרומם מחדש וימשיך, ובכך יוכל לנצח בכל עת.

שבת שלום ומבורך,
הרב מנדל

זמני כניסת השבת - פרשת בחוקתי

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת בחוקותי
X
  • © כל הזכויות שמורות