דבר תורה לפרשת בהעלתך

אזני השם: דבר תורה קצר לפרשת בהעלותך - מהרב מנדל, מנהל מוקד תהילים ארצי

וזה מה שהיה בטעות של אותו דור. הם חשבו שאמת היא שהשם הגדול משגיח על כל הבריות, אבל "אזני השם" לא קשובות ח"ו לשמוע תפילתם של ישראל ולשנות את הנגזר


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשת השבוע נאמר "ויהי העם כמתאוננים רע באזני השם, וישמע ה'".

ומבאר החתם סופר' זי"ע יסוד גדול באמונה: "מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה ועד ראש השנה". כל הקורה לאדם במהלך כל השנה כולה נגזר כבר בראש השנה, אך ה' תמיד מקשיב למתפללים אליו, ושומע תפלותם ובקשותיהם. הקדוש ברוך הוא משנה את הנגזר בכל עת ורגע, בזכות התפילות שעם ישראל מבקש ופונה אליו יתברך.

וזה מה שהיה בטעות של אותו דור. הם חשבו שאמת היא שהשם הגדול משגיח על כל הבריות, אבל "אזני השם" לא קשובות ח"ו לשמוע תפילתם של ישראל ולשנות את הנגזר. וזהו "ויהי העם כמתאוננים רע ב'אזני' ה'", שרצו להכחיש בחינה הנקראת 'אזני השם', ועל כן אומרת התורה "וישמע השם" - פירוש, הראה להם שהוא שומע לקול התרעומת שלהם, ומזה ילמדו בנפשם כי אם את קול תרעומת שלנו שמע ה', בוודאי שישמע לקול שוועתנו ויאזין תפילתנו, למלא כל משאלותנו.

אדם צריך לזכור ולדעת שאין תפילה ששבה ריקם. חז"ל אומרים: מה יעשה אדם והתפלל ולא נענה? יחזור ויתפלל. כי בזה שהוא חוזר ומתחזק שוב בתפילה, מראה הוא שמאמין שגם התפילה הקודמת שלא נענתה - עדיין גם היא לא שבה ריקם, ויש בכוחה לפועל ישועה.

תפילה לתפילה מצטרפת לישועה, שתגיע במהרה. 

שבת שלום,
הרב מנדל

זמני כניסת השבת - פרשת בהעלותך

אנו מזכירים לציבור שטרם הצטרף לשירות פרק תהילים יומי (אחד בלבד) בווטסאפ, שניתן להצטרף בהקלקה כאן

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת בהעלתך
X
  • © כל הזכויות שמורות