דבר תורה לפרשת תרומה

להיטיב עם הזולת דבר תורה קצר לקראת פרשת תרומה – מאת הרב מנדל

בפרשת השבוע "והיו הכרובים פורשי כנפיים למעלה סוככים בכנפיהם על הכפורת ופניהם איש אל אחיו',


07/02/19 | ב' אדר א' התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשת השבוע "והיו הכרובים פורשי כנפיים למעלה סוככים בכנפיהם על הכפורת ופניהם איש אל אחיו',

אומרים בשם הבית ישראל מגור זי"ע  ( ב אדר יום הילולא שלו ) על פי מה שאומרים חז"ל " כשהיו ישראל עושין רצונו של מקום אזי היו הכרובים פניהם איש אל אחיו, ובשעה שאין עושין רצונו של מקום  היו פניהם אל הבית".

ולרמז,שכאשר 'פניהם איש אל אחיו'  לחשוב מחשבות היאך ובמה להיטיב איש לרעהו, להביט במה אפשר להיטיב עם החברים אז נחשבים 'עושים רצונו של מקום' ובאם חלילה "פניהם אל הבית " שמשיב פניו מאחורי רעהו אזי "אין עושין רצונו של מקום".

הכלי יקר כותב על הפסוק " ועשית שלחן עצי שטים... ועשית לו ארבע טבעות זהב', וזה לשונו :  כי 'הטבעות' עגולות הם, ובא לרמז לאדם שיזכור כי הצלחות עולם הזה הם גלגל החוזר בעולם כטבעת זה העגול, ועל ידי זכירה זו יפרנס משולחנו לעניים. והיינו, שיעלה במחשבתו תמיד כי כל כספו ורכושו אינו אלא מתנת שמים, וברצות ה'... ויש לו להשתמש בממונו להטיב לרעהו,אז יעזרהו ה' וישאיר בידו את הממון שהופקדו בידו מן השמים"

אוחזים אנו בעיצומו של חודש אדר חודש שמרבים בו בשמחה מסביר השפת אמת שעל כן אמרו חז"ל "באחד באדר משמיעין על תרומת השקלים לבית המקדש" כי רק ע"י נתינה לאחר יכולים להגיע למידת השמחה האמיתית והשלימה .  

שבת שלום ומבורך .

הרב מנדל 

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת תרומה
X
  • © כל הזכויות שמורות