דבר תורה לפרשת כי תישא

דבר תורה מהרב מנדל, מנהל מוקד תהילים ארצי, לקראת פרשת כי תשא

וזו האמונה הגדולה ביותר, שבשעה שקשה לאדם ועובר עליו יסורים וכדומה - עליו להאמין שהכל מאיתו יתברך והכל לטובה. ובזכות האמונה הזו יזכה שאכן יראה את הטובה המונחת לפניו


21/02/19 | ט"ז אדר א' התשע"ט
דבר תורה לפרשת כי תשא

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשה השבוע נאמר: "וראית את אחרי ופני לא יראו"  

החתם סופר מפרש את הפסוק, הנה אנו רואין כמה דברים סיבות מסיבות שונות הנעשים בארץ אשר אנו שואלים למה עשה השם ככה  ונראה על פניו שזה רעה ולא טובה בשבילנו, אבל לאחר רבות הזמן אנו רואים ומבינים למפרע הכל כאשר לכל כל הסיבות תכלית כוונתם כי כולם היה הכנות כדי שתיעשה דבר גדול .

כמו שהיה בנס פורים הריגת ושתי ולקיחת אסתר וכל הסיבות שהסביבו לדבר הזה והכל היה  הכנה להצלת ישראל אבל קודם שנעשה פתגם המלך אין אנו מבינים רק מאמינים כי בלי ספק רק הוא רק ממנו טעם הדבר כמוס ונעלם .

וזו האמונה הגדולה ביותר, שבשעה שקשה לאדם ועובר עליו יסורים וכדומה - עליו להאמין שהכל מאיתו יתברך והכל לטובה. ובזכות האמונה הזו יזכה שאכן יראה את הטובה המונחת לפניו.

"וראית את אחרי" לאחר שנעשה תכלית הדבר תראה ותבין למפרע מה שהי' ומה שנעשה אבל "לפני לא יראו" קודם עשיית הדבר לא יראו ולא יבינו תכליתו .

ועל זה מפרשים  את מה שאומר דוד המלך ע"ה "המכסה שמים בעבים המכין לארץ מטר" , כשהכל נראה לך מכוסה בשמים בעננים כבדים ושחורים ואין שום מוצא של פתרון לבעיות שלך זכור תזכור ש"המכין לארץ מטר" שהכל זה הכנה לשפע של מטר וישועות שיגיע במהרה.

והכל בזכות האמונה של היהודי בהשם יתברך בימים שלא הכל נראה טוב ובזכות זה  יזכה שיראה את התכלית הטובה במהרה.  

שבת שלום

הרב מנדל

 

זמני כניסת ויציאת שבת: פרשת כי תשא

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת כי תישא
X
  • © כל הזכויות שמורות