המגיד ממזריטש

מדוע הקניט המגיד ממזריטש את התלמיד החכם שבא לשהות במחיצתו בשבת

מה סיפר המגיד ממזריטש לתלמיד החכם ששהה במחיצתו בשבת על עשיית המלאכה


04/06/19 | א' סיון התשע"ט
פירות האילן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

רב אחד, תלמיד חכם נודע, בא לראשונה אל המגיד ממזריטש, בכדי לשהות במחיצתו בשבת. במשך כל השבת הקניט אותו המגיד בדברים, ודבריו היו כדקירות סכין בליבו של הרב האורח. דבר זה חזר ונשנה בכל סעודות השבת עד שנפלו פניו של הרב ונשברה רוחו.

אז פנה אליו המגיד ואמר:

"אספר לך מה שאירע בעיר פראג. חייט אחד הכין מלבוש יפה עבור רבי יחזקאל, רבה של פראג, הנודע בשם ספרו 'נודע ביהודה'. כשסיים את מלאכתו, בא החייט אל רבי יחזקאל, והלביש אותו כדי לבדוק אם הבגד מונח יפה, ואם מתאים הבגד ונוח. דבר זה דרש בדיקה על גופו של הלובש, וכך עמד החייט לפני רבי יחזקאל ומתח את המלבוש פעם בכנף הימנית ופעם בשמאלית, פעם בשרוול זה ופעם בחברו. כך משך החייט ומתח למעלה ולמטה כשהוא מסובב את הרב לכאן ולכאן. חשש החייט, כי הוא מטריח את הרב החשוב, והדבר נראה כזלזול בכבודו, אך לא הייתה בידו ברירה.

לבסוף אמר החייט לרבי יחזקאל: 'מחל לי רבי על שמשכתי וסובבתי אותך לכאן ולכאן. ודאי נראה הדבר כחוצפה יתרה, אך מה יכולתי לעשות, עליי לבדוק שהכול נעשה כראוי ואין שום חיסרון. לטובתך אני עושה כן, כדי שתמצא נחת במלבוש זה'".

כך סיפר המגיד ממזריטש, ואמר: "גם אני רוצה בטובתך, שתמצא נחת ושתיעשה המלאכה בשלמות" ('שבחי צדיקים')

אומרת המשנה (ראש השנה א', ב'): "בארבעה פרקים העולם נדון: בעצרת על פירות האילן" - בחג השבועות העולם נידון על פירות האילן, כמה פירות יניב כל עץ, מה יהיה טיבם ועוד. אמרו חז"ל שפירות האילן של כל אחד מאיתנו הוא ילדינו, בשבועות נידונים אנו על הפירות שלנו, על הילדים שלנו, כמה הם ילמדו, כמה יצליחו. אך אין הדבר תלוי רק ביום הזה, בתפילה, וברצון, צריכים אנו גם לחנך אותם, להקנות להם דרך.

אנו כהורים, מורים ומחנכים יודעים היטב כי תפקידנו אינו לגרום לילדינו, לתלמידינו רק הנאה, לעתים צריכים אנו "לטלטל" אותם על ידי דרישות שונות, חובות ומטלות, ובכך לסייע להם להתקדם. לפעמים אי הנוחות הזמנית היא המאפשרת נוחות מרבית בהמשך הדרך. ככל שנשגיח עליהם מלמעלה, נהיה עם עין פקוחה על מעשיהם, נראה אכפתיות, כך נוכל לשלוט עליהם יותר, ולהיות שותפים לחייהם, לשמחות ולמצבים הפחות נעימים.

(ספר החיזוק יומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא המגיד ממזריטש
X
  • © כל הזכויות שמורות