המגיד ממזריטש

ללא הרחמים לא יתקיימו ברואים

בורא עולם מתייחס לברואיו במידת החסד והרחמים, מאיר להם את החיים, ללא הרחמים לא יתקיימו ברואים


23/12/19 | כ"ה כסלו התש"פ
המגיד ממזריטש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

תלמידו של ה"מגיד", ד"ר גורדון, היה גם הרופא האישי שלו. לפיכך היה לו מפתח לחדר ה"מגיד". גם לרב ה"מגיד" היה מפתח, ובדרך כלל הוא השאיר את הדלת נעולה בלי המפתח מבפנים. לעיתים ד"ר גורדון היה פותח ונכנס עם המפתח שלו, בכדי לבדוק ולהשגיח על ה"מגיד", כיוון שהיה חולה מאד. באחת הפעמים, לפני שבת קודש, כאשר נכנס ד"ר גורדון לבדוק את ה"מגיד", מצא אותו במצב לא טוב, ובשל כך, יצא לרגע לומר לתלמידים להתפלל על רבם. כשביקש הד"ר לחזור לחדר, מצא שהדלת נעולה עם המפתח מבפנים. ד"ר גורדון חשש מאד והציץ דרך חור המנעול, וראה את ה"מגיד" שוכב על מיטתו כשהיא מרחפת באוויר ואומר מזמור ק"ז, "ארבעה צריכים להודות".

כששמע ד"ר גורדון את ה"מגיד" אומר את הפסוק "כל אוכל תתעב נפשם". החל ד"ר גורדון להקיא עד שהגיע לסכנת נפשות. בנשימה האחרונה נמלט משם הד"ר. לאחר המעשה, כשסיפר זאת למגיד, אמר לו המגיד: "היה לך מזל שלא נשארת לסוף הפסוק, "ויגיעו עד שערי מות", מזה לא היית יוצא בחיים.

כשהתרוממה נפשו של המגיד אל על התרומם גם גופו, ויחד איתו המיטה עליה שכב. כאן פעל המגיד גם לזיכוך גופו של תלמידו, כשגופו של הרופא הגיב לפסוקי התהלים של המגיד כאילו בלע סם הקאה. נפשו תיעבה את האוכל, והגוף נענה לה מיד.


כשאדם רוצה לזכך את גופו הוא מסגף עצמו ומתענה, בכך משבר את גופו, מבטל את החומר והופך לרוחני יותר, בדרך זו מזכך רק את עצמו, מעצים את עצמו לעומת זולתו. אולם ניתן לזכך הגוף בדרך אחרת, טובה וקלה יותר. בורא עולם מתייחס לברואיו במידת החסד והרחמים, מאיר להם את החיים, ללא הרחמים לא יתקיימו ברואים. מכאן ניתן לומר, שהאדם הזך ביותר הוא זה המרחם על זולתו, מאיר להם ובכך מזכך את גופו, שהרי מבטל את גופו לצורך האחר, ובכך משפיע על עצמו ועל האחר.

כשאדם נותן לשני, משפיע עליו טובה, מבטל עצמו בשביל חברו, הוא מגיע למידותיו של הבורא, והופך לזך יותר, נקי יותר ומוריד לעצמו שפע גדול יותר

(ספר החיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא המגיד ממזריטש
X
  • © כל הזכויות שמורות