דבר תורה לפרשת תולדות

דבר תורה לפרשת תולדות מהרב מנדל מנהל מוקד תהילים ארצי

תשובה בדרכי נועם


26/11/19 | כ"ח חשון התש"פ
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפסוק כתוב " ויאהב יצחק את עשו כי ציד בפיו" 

ידוע קושיית העולם שהתחבטו בה רבים, בהא שרצה יצחק לברך את עשו, היתכן שאיש כזה תהיה לו טעות גמורה מהיפוך להיפוך, ואף אם נתרץ שאהב את עשו "כי ציד בפיו", מ"מ למה נעלמה ממנו צדקת יעקב שהיה מפורסם לכל שהיא איש תם יושב אוהלים, ואם לא נעלמה ממנו צדקת יעקב היה לו לברך את שניהם, ולא לשנות בן בין הבנים. 

האור החיים הק',  כותב דרך בדרך נפלאה משלו, דיש לקרב ולהחזיר אדם בתשובה ע"י השפעת אהבה. וכה כתב רבינו בפסוק "ויהי כי זקן יצחק ויקרא את עשו בנו הגדול" 

וטעם יצחק שהיה חפץ לברך את עשו הרשע, כי חשב שבאמצעות הברכות יתהפך למדת הטוב וייטיב דרכיו. כי הצדיקים יכאבו בעשות בניהם רשע, והיה משתדל עמו להטיב, ואפשר שהיה מועיל,כמו שארז"ל  כי נענש יעקב שמנע דינה מעשו שאפשר שהיתה מחזירתו למוטב, הרי שאפשר לו לחזור למוטב" עד כאן דברי האור החיים הקדוש 

 ולמדים אנו מדברי רבינו, שיכולים להוכיח לאדם ולהשיבו מדרכו הרעה למוטב ע"י השפעת אהבה. וכלשונו הזהב: "שבאמצעות הברכות יתהפך למדת הטוב וייטיב דרכיו". 

מסופר, על הרב הקדוש הרבי ר' אלימלך מליזענסק  זצ"ל, שפעם בא אליו איש חוטא לבקש דרך תשובה. אמר הרבי ר' אלימלך לבנו רבי אלעזר מליזענסק זצ"ל, שיפקח על אותו איש שיאכל מכל טוב. האיש קיים את הוראתו של הרבי ר' אלימלך במשך שנה, אולם במהלך השנה, ככל שאכל יותר – נעשה כחוש יותר, עד שנחלש מאוד, כי בכל פעם שהתיישב לאכול, חשב בדעתו – הלא חטאתי עויתי לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא , האם מגיע לי לאכול מאכלים כאלה?!... ועי"כ זכה לשוב בתשובה שלימה. והוא כבחינה הנ"ל, שיצחק חשב שבאמצעות הברכות יתהפך למדת הטוב וייטיב דרכיו  .  (ובחרת בחיים)

שבת שלום

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת תולדות
X
  • © כל הזכויות שמורות