כסלו

י"ב כסלו - סגולה לישועות גלויות

י"ב כסלו, יום ההילולא של בעל ה'בת עין' הוא יום מסוגל לישועות גלויות, בפרט בזיווגים ובזרע בר קיימא


02/12/19 | ד' כסלו התש"פ
בת עין

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

רבי אברהם דב מאבריטש (הרבי מאבריץ), ה'בת עין', נולד באוקראינה בשנת ה'תק"ך (1760) לרבי דוד מגיד מישרים. הוא נישא לבתו של רבי נתן נטע מאבריטש, תלמידו של הבעל שם טוב. היה תלמידם של רבי מנחם נחום מצ'רנוביל (ה'מאור עיניים' ומייסד חסידות צ'רנוביל), ובנו רבי מרדכי מצ'רנוביל (רבי מרדכי טברסקי, המגיד מצ'רנוביל), ורבי לוי יצחק מברדיצ'ב (סנגורם של ישראל). הרב כיהן כרב הערים ז'יטומיר ואבריץ ובשנת ה'תקצ"א (1831) עלה לארץ ישראל והשתכן בצפת, שם מונה לרב עדת החסידים.

בשנת ה'תקצ"ז (1837) התרחשה רעידת אדמה בצפת אשר הובילה למותם של רבים. הרב שהה אז בבית מדרשו ועם תחילתה, קרא למתפללים להתאסף סביבו ולהשתטח על הארץ. באותה רעידה התמוטטו חלקים רבים מבית המדרש, אך החלק בו הצטופפו המתפללים נותר על כנו. על השלט המופיע עד היום בבית המדרש כתוב: "מה נורא המקום הזה, בית מדרש של רבי אברהם דוב האדמו"ר מאווריטש זצ"ל, שחזה את הרעש הגדול על צפת תובב"א בתקצ"ז ובזכותו הגדולה ניצל חצי ביהמ"ד מחורבן והאדמו"ר ותלמידיו שרדו בחיים".

בשנת ה'תר"א (1840) פרצה בצפת מגיפה שהובילה למותם של רבים, הרב חלה בה אף הוא, אך הבטיח כי יהיה קורבנה האחרון, וכך אומנם היה. ביום י"ב כסלו ה'תר"א הלך הרב לעולמו והמגיפה פסקה. הרב נקבר בבית הקברות העתיק בצפת, לצדם של רבי דוד שלמה אייבשיץ (ה'ערבי נחל) ורבי אריה לייב מוואלטשיסק.

הרב הרצל חודר: רבי אברהם דב מאבריטש (הבת עין)

ספרו של הרב, 'בת עין' הוא אחד מספרי היסוד בחסידות. בספר עסק הרב בחשיבותה של מידת ההכנעה וחשיבות ההתרחקות מגאווה ומגסות הרוח. הרב נהג לומר כי על ידי הכנעה זוכים להנהגה ניסית מן השמיים. 

סגולה גדולה היא לערוך סעודה ביום פטירתו של הצדיק, י"ב כסלו, וידוע כי העורכים סעודה לכבודו זוכים לראות ישועות גלויות, בפרט בזיווג ובזרע של קיימא. מלבד הסעודה שעורכים לעילוי נשמת הצדיק, יש להדליק גם נר וללמוד את תורתו. 

רבי אלימלך בידרמן: הילולת ה'בת עין' בצפת

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא כסלו
X
  • © כל הזכויות שמורות