דבר תורה לפרשת יתרו

דבר תורה לפרשת יתרו מהרב מנדל מנהל מוקד תהילים ארצי

להיות חיובי


16/02/20 | כ"א שבט התש"פ
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשת השבוע " וישמע יתרו "כותב רש"י שליתרו היה שבע שמות : רועל,יתר,חתרו, חובב,חבר,קיני,פוטיאל .

השם השני ברשימה הוא "יתר"
ומסביר רש"י על שם שייתר פרשה אחת בתורה "ואתה תחזה" שבזכות יתרו נוסף לתורה עניין מינוי הדיינים שהרי יתרו ייעץ למשה כמפורט בהמשך הפרשה "ואתה תחזה מכל העם אנשי חיל ...ושפטו את העם בכל עת".

ישנה שאלה ידועה למה הפרשה הנוספת שיתרו הוסיף בתורה נקראת "ואתה תחזה" הרי דברי יתרו אל משה לא מתחילים במילים אלו והרבה לפני"ז יתרו פונה אל משה ואומר לו : מה הדבר הזה אשר אתה עושה לעם,מדוע אתה יושב לבדך... לא טוב הדבר אשר אתה עושה "
לכאורה היה צריך לרש"י לקרוא לפרשה "פרשת לא טוב הדבר אשר אתה עושה "
ומתרצים בשם מהר"ם שפירא ועוד צדיקים זי"ע מציאת הפגמים בדרך שבה הולך אדם אחר , זה לא חידוש גדול,וזאת יכול לעשות כל אדם ,המעלה העיקרית היא להוסיף ביקורת עצה חיובית בונה מהו הדבר שאותו יש לעשות  לכן היחודיות של יתרו היה שנתן עצה למשה רבינו "ואתה תחזה" ולא דברי הביקורת שקדמו לעצו זו. "מה הדבר הזה .. לא טוב הדבר אשר אתה עושה "
וע"כ הפרשה הנוספת נקראת על שם העצה החיובית ולא הביקורת השלילית .
טיפ לביקורת חיובית : "שיטת הסנדוויץ" להכניס את הביקורת ל"סנדוויץ" של מחמאות בתחילת השיחה כמה מחמאות ,אחריהן את הביקורת ,ומייד אחרי הביקורת מוסיפים עוד מחמאות בשיטה זו מקבל הביקורת מפנים שהמטרה שלך רק לשיפור הקשר ולעצמתו.

האדמו"ר רבי יוסף יצחק שניאורסון מחב"ד , למד את סוד הביקורת הבונה בביקור ב'קופת חולים'. הרופא ב עמד לתת זריקה לפציינט כאוב, והוא התכונן לכך היטב. הוא וידא שציפורניו גזוזות, רחץ את ידיו בנוזל חיטוי, וליתר ביטחון גם עטה על עצמו כפפות סטריליות. לפני שאתה 'דוקר' מישהו – חשב הרבי – חובה עליך לוודא שאתה עצמך נקי מכוונות שליליות, שאת הזריקה אתה עושה כדי לעזור, להקל, לרפא.  

שבת שלוo
הרב מנדל 

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת יתרו
X
  • © כל הזכויות שמורות