קורונה

קורונה: פרנסה מן השמים

קרוא וצפו בדבריו של הרב יגאל כהן על הפרנסה בימי הקורונה


01/04/20 | ז' ניסן התש"פ
קורונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

פרנסה מהשמים גם בימי הקורונה

"בוטח בה' ישוגב. טרפו מובטח לו מכל ענייני העולם הזה" (חובת הלבבות) זה אומר במילים פשוטות ככה:

רבינו של עולם, אני לא יודע מה יהיה המצב הכלכלי בעולם, אבל דבר אחד אני יודע, שהפרנסה שלי לא תיפגע במאומה. כי אתה זן ומפרנס אותי באופן ישיר.

 

הרב יגאל כהן

אני, הפרנסה שלי מגיעה מבורא עולם. יש לי ידיות, שתי ידיות בבוקר: "פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון". לא משנה לי מה אמרו בחדשות.  לא משנה לי מה המצב בכל העולם. "כי מלאכיו יצוה לך לשמרך בכל דרכיך, ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם".

הקדוש ברוך הוא שולח לך את המלאכים שלו שיישלחו לך את הפרנסה שלך ברווח. בתנאי שהעיניים שלך נשואות רק אליו. בתנאי שאתה בוטח רק בבורא עולם ולא בשום דבר אחר. אם אתה בוטח בשאר הדברים, "מסיר האלוהים השגחתו מעליו ומניח אותו ביד מי שבטח בו". אם אדם בוטח בשאר דברים, אחים יקרים, אוי ואבוי לו. הוא פותח חדשות ואומר "הבורסה ירדה", הוא סומך על הבורסה והבורסה קורסת, מה הוא יעשה?

 

יש לנו הבטחה מבורא עולם

זה הזמן שכל העולם בכאוס, כל העולם כולו משתולל. כולם בירידות, כולם בהפסדים, כולם יוצאים לחופשות, כולם מבקשים דמי אבטלה. ואנחנו יש לנו דמי אבטלה מבורא עולם, ישתבח שמו לעד. יש לנו הבטחה מבורא עולם: "פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון".

אתם יודעים למי הוא "פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון"? למי שמקיים את הפסוק לפני כן: "עיני כל אליך ישברו ואתה נותן להם את אכלם בעתו". מי שהעיניים שלו נשואות לבורא עולם.

התרופה היא להתחנן לבורא עולם, להתחנן לבורא עולם: שלח לי את הפרנסה שלי בשפע. שלח לי פרנסתי ברווח, שלח לי פרנסתי ברווח, שלך לי פרנסתי ברווח. והקדוש ברוך הוא לא מאכזב את מי שהלב שלו נמצא אתו. אבל בשביל זה צריך הכנה.

 

חובת הלבבות

אמרתי כמה פעמים, הספר החזק ביותר בעולם זה "חובת הלבבות", שער הביטחון. מי שיש לו קניין בספר הזה, מי שלומד אותו בכל יום. אני מרגיש ש-20 שנה למדתי "חובת הלבבות" בשביל התקופה הזו.

דווקא בתקופה הזו הקב"ה יכול לשלוח לך כפליים, יבוא לך רעיון, תגיע אליך הצעה, יגיע אליך איזה מבצע, יבוא לך משהו שתעשה. ישתבח שמו לעד, הקדוש ברוך הוא לא חסרים לו רעיונות. הוא יכול להביא לך את הרעיון הכי מבריך שהיה לך בחייך ולהפוך אותך למילייונר דווקא עכשיו, בתקופה הכי קשה בעולם.

 

ניסיון

זה נסיון? כן זה ניסיון, אבל כולנו צריכים לעמוד בו. לא לפחד מפרנסה אחים יקרים. אני יודע, אני בעצמי, שלא תגידו שאני לא נמצא בחבילה הזאת. ביטלו לי את כל ההרצאות. כל ההרצאות, אין הרצאות. ובשיעור הזה אני לא מקבל כסף בכלל. הנה, אני באתי להרצאה ואני לא מקבל כסף. בחינם. ביטלו לי את הכל. ואני יושב ואומר: ריבונו של עולם. הבנות שלי באות אלי, "אבא, אני יכולה לקנות נעליים?" הכי קל להגיד לה: גברת, קורונה. אין נעליים, סגר נעליים, גמרנו.

 

מהקורונה רק דבר רע?

יש גם דברים טובים בקורונה: אין טיולים, אין בזבוזים אין שום דבר, אין ....

רצו תחבורה ציבורית בשבת, תראו כמה מצחיק, רצו תחבורה ציבורית בשבת ועוד, והנה הקדוש ברוך הוא סגר להם את כל התחבורה עכשיו. למה ללכת נגד בורא עולם? למה? דווקא בשבת לעשות תחבורה ציבורית? תראו, כל מרכזי הבילוי סגורים, הכל סגור. אין תחבורה ציבורית. משרד הבריאות אומר: רק דברים חיוניים. במה הוא פגע? דווקא במרכזי הפנאי, בתרבות הפנאי.

לא הולכים נגד בורא עולם. אנשים לא מבינים את זה. תסתכל, תתבונן, מה היה פה לפני כן? קפצו על החרדים, שונאים את הדתיים, שונאים את התורה. ועכשיו על מי יש לנו להישען? תגידו לי אתם, על מי יש לנו להישען? 

אני שמעתי אנשים ממשרד הבריאות אומרים: יכול להיות שמסתובבים פה עשרות אלפי אנשים שיש להם קורונה. הם לא יודעים את זה פשוט, הם לא מודעים לזה כי אין להם תסמינים. על מי יש לנו להישען? אני שואל אתכם. אם לא נישא עיניים אל הקדוש ברוך הוא שיישמור את עם ישראל, ישתבח שמו לעד, אין לנו על מי להישען. נגד מי אתה הולך? תחבורה ציבורית- נגד בורא עולם.

שבת היא מקור הברכה - "אות היא ביני וביניכם, אות היא לעולם".

 



מוקד תהילים ארצי בתפילה מיוחדת לפרנסה עבורך! 
אלפי אומרי תהילים יקראו פרקים כהצלחה לפרנסתך והצלחת ביתך בשפע גשמי ורוחני.
​ 
לפרטים הקליק/י כאן >>

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות