יום השואה

מה ענה הרב יגאל כהן כשנשאל: "איפה היה בורא עולם בשואה?"

צפו וקראו את התשובה שנתן הרב יגאל כהן לעיתונאי אמנון לוי, לאחר שזה שאל אותו איפה היה בורא עולם בשואה


21/04/20 | כ"ז ניסן התש"פ
יום השואה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הרב נשאל על ידי עיתונאי בשם אמנןן לוי בראיון: "איפה היה בורא עולם בשואה"? הוא פנה אל הרב כמי שכביכול "מחזיר בתשובה". הרב מסביר שהוא אינו עוסק בהחזרה בתשובה כלל, אלא עסוק בהכרת בורא עולם לציבור, כמי שמאמין שיש לו מה להציע לכולם. הוא רוצה שכולם יכירו אותו, שכולם ידעו שהוא אוהב אותם, שיראו כמה הוא גדול.

 

איפה היה בורא עולם בשואה?

השאלה הזו, שיש אנשים ששואלים, נובעת מחוסר הכרה. זו שאלה שכואבת לי. כואבת לי מאוד. כשאתה רוצה לשאול שאלה על אלוקים, אתה חייב להכיר אותו קודם. זה לא פייר, שאני אבוא לשאול שאלה עליך, לדוג': 'ראיתי בן אדם עובר באדום', ואני מחליט לפי זה שהוא עבר באדום שהוא מושחת, שהוא רע מעללים ואני הולך לפרסם בכל קצוות תבל 'הבן אדם הזה מושחת, רע מעללים ודינו, חס ושלום, לעונש חמור', כי ראיתי אותו פעם אחת עובר באדום.

אתם מבינים שזה עוול שאין כדוגמתו, איך אתה שופט בנאדם לפי מעשה אחד שלו. אז לפני שאנחנו מתחילים בשאלה איפה היה אלוקים בשואה, למה בא כזה אסון לעם ישראל, שזה באמת אסון כואב, אני לא מסוגל לראות את זה, אני פשוט מתחיל לבכות. לראות יהודים במצב כזה, הנפש של עדינה מדי, אני לא יכול לראות את הדברים האלה. זה מכניס אותי לדאון.

 

מה המטרה של בורא עולם  להרע או להיטיב?

נקודה אחת אני מבקש מכם אחים יקרים: מי שרוצה לשאול שאלות עליו מוזמן, ואני חושב שמי ששואל שאלות זה אדם בריא בדעתו, כי הוא רוצה לדעת. אבל זה לא פייר שאנחנו שואלים עליו שאלות בלי להכיר אותו, מי הוא, מי זה בורא עולם. הוא ברא עולם? הוא עושה טעויות? הוא רע או טוב? בורא עולם במהות שלו - הוא רע או טוב? מה המטרה שלו בעולם? להרע או להיטיב? למה הוא ברא עולם? מה התפקיד של כל הבריות האלה שמסתובבות לנו מול העיניים יום ולילה? למה הוא ברא אותם?

אתה רוצה לשאול עליו שאלות?, בוא תשאל נשמה, אבל רק אם תלמד להכיר אותו. זה לא פייר שאני אשפוט את אישתי לפי פעם אחת שהיא לא הכינה לי ארוחת צהריים, אחרי ש-25 שנה היא מכינה ל ארוחת צהריים כל יום. זה לא פייר שאני אשפוט אותה לפי פעם אחת שהיא לא הכינה לי, או הילדה שלי שלא הכינה פעם אחת שיעורי בית וברוך השם 8-9 שנים שהיא בבית ספר, היא מכינה שיעורי בית יום-יום. פעם אחת היא לא הכינה שיעורי בית ואני בא ואומר לה "בתי היקרה את ילדה רעה, את ילדה מופרעת, את ילדה לא אכפתית". יש אנשים אולי שעושים את זה, אבל אתם יודעים שזה לא בסדר. 

 

מי ששואל שאלות על בורא עולם שישאל לא רק על השואה

מי ששואל שאלות על בורא עולם, שישאל לא רק על השואה. שישאל גם על מלחמת השחרור - איפה היה בורא עולם במחלמת השחרור?, איפה היה בורא עולם במלחמת ששת הימים?, איפה היה בורא עולם במלחמת יום-הכיפורים?, איפה היה בורא עולם במלחמת המפרץ, כשנפלו פה 39 טילים. אני זוכרת את זה בתור ילד, בגיל 18-19, כשנפלו פה סקאדים מטורפים, במרכזי בניינים, ברמת-גן, בתל-אביב, לא שטח פתוח. נפלו לנו על הראש. אני גרתי בתל-אביב, בשכונת התקווה, לדוד שלי נפל טיל על הראש כשהוא היה ישן בלילה. באים, הבית מפורק, והוא ישן על המיטה. הוא לקח כדורי שינה, הוא לא היה כל כך בריא. איפה בורא עולם היה במלחמת המפרץ?

אתם יודעים מה הכי כואב לי? מי שרוצה לשאול את השאלה, בוודאי צריך לשאול אותה. אבל איפה בורא עולם נמצא בתוך המדינה המדהימה שלנו, המשגשגת ביותר במזרח התיכון, בזה אין ספק, ואחת המשגשגות ביותר בעולם. אני לא יודע אם הייתה בהיסטוריה מדינה אחת, קטנטנה, כשאנחנו למען האמת שישה מיליון אזרחים, ועוד שני מיליון אזרחים, שהיום בכל העולם כולו יודעים שאנחנו מעצמה טכנולוגית, מעצמה של ידע, מעצמה של חוכמה. מבחינת הבריאות כל הטכנולוגיה המשוכלתת ביותר בעולם בבתי החולים, בניתוחי לב, בפטנטים רפואיים, מדינת ישראל בראש. אתם בוודאי יודעים על ההיי-טק, את זה אני לא צריך לספר לכם. חברת מובילאיי רק לאחרונה נמכרה בחמישה עשר מיליארד דולר, שזה ראש יהודי. איפה היה בורא עולם בכל הפטנטים של עם ישראל? הכלכלה שלנו, ברוך השם, בכל העולם כולו באים ללמוד.

כשאני נוסע קצת ברחבי הארץ, באמת שאני רואה מדינה משגשגת, אני רואה מדינה מדהימה. אני רואה אנשים מצליחים, סלחו לי, יש לי טראומה מילדות בגלל שלא היו לי נעליים בתור ילד, אני לא רואה נעליים פחות מנייק, אדידס ובוס. אין את זה בנמצא. והחבר'ה הצעירים בני 18.

מי שרוצה לשאול שאלות על הקדוש ברוך הוא, זה לא פייר לשאול רק על איפה הוא היה בנקודה שחורה של עם ישראל, אני אגע בנקודה הזו. אבל מן הראוי, ומן ההוגנות, שבנאדם ישאל גם, וזה מה שאמרתי לאותו אמנון לוי, שאני מכבד אותו, איפה היה בורא עולם כשנולדו לך הילדים וחיכה להם חלב אם כשהם יצאו מבטן אמם. אם אתה שואל על בורא עולם, שאל אותו כמה דברים טובים קרו לך בחיים, כשמצאת את אשתך, כשנהיית עיתונאי מפורסם, ועלית ועלית ועלית והלך לך. כי יש הרבה עיתונאים שלא הלך להם הלך לך. איפה היה בורא עולם כשהלך לך. מן ההוגנות שנשאל גם את השאלה הזו, איפה בורא עולם היה בכל הדברים הטובים שקרו לנו בחיים.

 

 

בשואה ראו את אלוקים יותר מבכל מקום אחר

השאלה הזו "איפה אלוקים היה בשואה", היא שאלה שכל אחד לוקח אותה אתו. כשאנחנו רוצים בחיים הרבה דברים, יש דברים שאנחנו לא מצליחים. ראיון עבודה שלא קיבלו אותנו, צ'ק שחזר לנו מהבנק, כאב פתאום, חלילה מחלה. קרוב שאיבדנו, אם זה במלחמה חלילה, בתאונת דרכים חלילה, במחלה חלילה. אנחנו שואלים איפה בורא עולם בתמונה. זו שאלה שמהדהדת לנו תמיד.

אני מבקש מכם קודם כל לעשות קצת היכרות עם בורא עולם. מי זה בורא עולם? מה התכלית שלו? מה הוא רוצה? ואני רוצה גם להראות לכם בכאב, בכאב אמיתי, גם מה כתוב בתורה. ושבעצם הכל כבר היה כתוב ולצערנו הרב, בורא עולם עשה את זה. ואני טוען, יש רבנים שטוענים אחרת, שבשואה ראו את בורא עולם יותר מבכל מקום אחר בהיסטוריה. כי השואה שלנו, בעוונות הרבים, לקחה את האומה הנאורה ביותר בעולם, בזמנו, גרמניה, והפכה אותם לחיות טרף, הגרועים שבגרועים. אריה טורף כשהוא רעב, נמר טורף כשהוא רעב, הם טרפו וטבחו בנו להנאה, רק בשביל ההנאה.

ואני, אם תשאלו אותי, אתה רואה פה דבר נגד הטבע. נוגד כל היגיון. יש לך את המוכשרים ביותר, בכל מקום שהיהודים נמצאים, תצאו ותראו מי שמסתובב ברחבי תבל, בארצות הברית. מה הגורם האנטישמי? למה שונאים אותנו? מה יש להם מאיתנו? אנחנו לא מזיקים לאף אחד, אנחנו לא רעים לאף אחד, אנחנו לא לקחנו סכינים וטבחנו באף אחד, מעולם לא. בשום תהליך בהיסטוריה עם ישראל לא היה עם אלים. תמיד הגנו על עצמנו, מה אתם רוצים מהיהודים? דבר אחד הם רוצים מאיתנו, הם לא יכולים לראות את ההצלחה המטורפת הזו. בארצות הברית חיים היום 5.7 מיליון יהודים, מתוך 300 מיליון כמעט, 1.5%. יש מקום בו היהודים לא שולטים?, אני אומר את זה בהכנעה כמובן, הוליווד, תקשורת, נשיא ארצות הברית היום - החתן המקרוב אליו ביותר הוא יהודי, אפילו שומר שבת, הנכדים שלו שומרים שבת ובתו התגיירה.  אתם לא רואים פה משהו מוזר? סעו לכל פינה ברחבי תבל, בכל פינה ברחבי תבל. צרפת, אנגליה, קודקודים זה יהודים. היהודים פשוט קיבלו משהו מבורא עולם, מתנה גדולה. יש להם יכולת להתפתח ולהעצים, והם עולים והם עולים ומשגשגים. זה דבר שאחרים לא יכולים לראות מול העיניים שלהם, לא יכולים לראות את ההצלחה שלהם.

אני רואה בזה את בורא עולם, אני רואה בהצלחה של בורא עולם את עם ישראל, כי אנחנו בגנים כמו כולם בדיוק. אבל ההצלחה שלנו לא תיאמן, צריך רק לפתוח את העיניים ולראות. אומה של 70 שנה נהפכה להיות מעצמה. בסרטון שלו, בנימין נתניהו, מספר כי נפגש עם נשיא סין, שיש לה למעלה ממיליארד תושבים, והנשיא אמר לבנימין נתניהו, ראש הממשלה של מדינת ישראל, אתם מעצמה טכנולוגית כשלנו יש למעלה ממיליארד אזרחים ולכם פחות משמונה מיליון אזרחים. 

אם אתם שואלים אותי, יש רק אחד שאחראי על הסימפוניה הזאת, אחד שמנהיג את העולם, וזה בורא עולם.

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

יום השואה

תפילת האדמור מקאליב זצ"ל על הילדים שנרצחו בשואה

יום השואה

המפורסם שמסביר את גבורתם המדהימה של היהודים בשואה

יום השואה

אמרו תהילים לעילוי נשמת הקדושים שנרצחו בשואה

יום השואה

מצמרר: סיום הש"ס על הבמה בו הכריז הצורר הנאצי על השמדת היהודים

יום השואה

הנרצח מאשוויץ התגלה בחלום ובפיו בקשה מצמררת

יום השואה

מדהים: כתבי היד הסודיים של האדמו''ר מהגטו נמצאו בתוך כד חלב

יום השואה

תפילת יזכור לזכר קדושי השואה

יום השואה

הרב מרדכי אליהו: מה אנחנו יכולים ללמוד מן השואה

יום השואה

מה ענה הרב יגאל כהן כשנשאל: "איפה היה בורא עולם בשואה?"

יום השואה

הרב יצחק פנג'ר בסיפור מרגש ליום השואה

יום השואה

האם נכון שהנאצים הוזכרו כבר בגמרא, לפני יותר מ-1,500 שנים?

יום השואה

הסיפור המפתיע על ניצול השואה הערירי שזכה בצאצאים שיישאו את שמו

יום השואה

סיפור מדהים ששמע הרב ניסים יגן זצ"ל מניצול שואה

יום השואה

סיפור מצמרר - האבא והבן בשואה. מרגש עד דמעות

יום השואה

שני יהודים שנמלטו מהשואה והעזרה שהקב"ה שלח להם

עוד מאמרי תוכן בנושא יום השואה
X
  • © כל הזכויות שמורות