חגים וזמנים

הסגולות הנפלאות של שבת חזון

הרב רפאל אביטן שליט"א מביא סגולות נפלאות לשבת חזון, קראו ושמרו את הדברים


27/07/20 | ו' אב התש"פ
שבת חזון

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בשבת חזון ישנה ישועה מובטחת לכל אחד ואחת מאיתנו, פשוטו כמשמעו.כל מי שרק חסר לו משהו: זיווג, שלום בית, בריאות הגוף, בריאות הנפש. מה שרק חסר לאדם, בן בגשמיות ובן ברוחניות, שבת חזון היא אחד הימים הגדולים בשנה לקבל בה שפע ברכה והצלחה. מדוע?

ב"שבת חזון" מפטירים בפרשת השבוע את חזון ישעיהו, ושבת זו סמוכה לתשעה באב. על פי הפשט שבת זו הכי נמוכה בשנה, על כי תשעה באב הוא היום הכי קשה ונמוך בשנה. אך המקובלים והצדיקים גילו לנו דברים נפלאים על המעלה הגדולה ועת הרצון שיש דוקא בשבת הזאת שנראת חשוכה ונמוכה:

המקובל האלוקי, ה"אוהב ישראל" מאפטא זי"ע כתב: "שבת חזון שלפני תשעה באב היא השבת הגדולה במעלה מכל שבתות השנה".

החוזה הקדוש מלובלין כתב: "שבת קודש זה כולו עת רצון גדולה כמו בזמן המנחה של שבת, מפני שהוא עד דין אז השבת מהפך לרחמים. כי כל השבת הזו היא כולה ראוה דראויון". זאת אומרת, הזוהר הקדוש אומר שיש כמה שעות בודדות בשבוע בהן יש עת רצון הכי גדול, בארמית: "ראוה דראווין", בעברית: רצון שברצונות. מדובר על כמה שעות בודדות בשעות אחר הצהריים של יום השבת, הנקראות זמן מנחה של שבת. אך מדובר רק בכמה שעות בודדות. והחוזה מלובלין אומר ששבת זו היא השבת היחיד בשנה בה בכל שעות היממה במהלך השבת, מאירה עת הרצון שמאירה בזמן מנחה בשבת.

רבי אורי מסטרליסק כתב: "יש לאדם להתאמץ ולהתכוון בשבת הזו, להתפלל כל התפילות בכוונה גדולה, מפני שהתפילות הללו של שבת חזון, מעלות את כל התפילות של כל השנה". כל התפילות שמאיזו שהיא סיבה לא התקבלו, בשבת הזו יש כוח עצום להעלות את כל התפילות ולקבל את הישועות שאנו מחכים להן לפעמים שנה שלמה של תפילות. כולן יכולות בשבת הזו לעלות מעלה מעלה ולהתקבל.

 

1. יש להשתדל מאוד במהלך השבת כולה להיות בשמחה גדולה ולא להראות שום עצבות או כעס או חלילה להקפיד.

2. יש לומר את התיקון הכללי בליל שבת, ולכוון בו שיזכה לטהרת הלב: (פרקי תהילים ט"ז, ל"ב, מ"א, מ"ב, נ"ט, ע"ז, צ', ק"ה, קל"ז, ק"נ).

3. מי שלא שמע את קריאת פרשת דברים בבית הכנסת צריך לקרוא אותה בשבת בבוקר או אחר הצהריים של יום השבת: פרק א', פרק ב', פרק ג' - עד פסוק כ"ב.

4. לקרוא תהילים קכ-קנ ולאחריהם את פרק ק 7 פעמים.

5. ויש לקרוא בליל השבת או ביום השבת עצמו את התפילה הבאה שלוש פעמים ברציפות:

ריבונו של עולם אבינו אב הרחמן!  תרחם עלינו ובנה לנו את בית קודשנו ותפארתנו במהרה בימינו. ושם נקריב לפניך את קורבנות חובותינו לטהרנו מעוונותינו ולסלוח חטאותנו. כי אתה יודע את גודל הרחמנות על עם ישראל כשהם נופלים בעוונות חס ושלום. כי אתה יודע את עוצם קדושתנו בשורשנו ורוחניותנו שאנו רחוקים לגמרי מעוון ואין עוונות שייכים לנו ולשורש שלנו כלל! על כן ברחמיך נתת לנו את בית המקדש לכפר על כל עוונותנו. חוס ורחם עלינו ותמהר לגאלנו גאולה שלמה בגשמיות וברוחניות. ותגאול את נפשנו מכל החטאים העוונות והפשעים ותבנה לנו את בית מקדשנו בניין עולם לעדי עד!

6. בכל זמן פנוי במהלך השבת, בערב שבת ובשבת עצמה, יש להתפלל ולבקש על כל מה שחסר ולבקש בתפילה גם על כלל ישראל. והשם יתברך יזכה אותנו לגאולה פרטית וכללית, גשמית ורוחנית, מתוך שמחה והרחבה. אמן ואמן.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא חגים וזמנים
X
  • © כל הזכויות שמורות