קורונה

איך מקיימים ברית מילה בזמן הקורונה בלי לסכן את התינוק ואת המוהל?

אם שאלתם את עצמכם איך ניתן להסתכן ולקיים ברית מילה בזמן הקורונה תוך כדי סיכון של המוהל והתינוק, הכתבה הזאת מיועדת עבורכם. כל התשובות על הנושא הרגיש


19/08/20 | כ"ט אב התש"פ
ברית מילה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מהי ברית מילה?

ראשית, ננסה להבין מהי המהות של מצוות ברית מילה. המילה ''ברית'' משקפת את ההבטחה של שניים שנשבעים אחד לשני, ממש כמו ברית הנישואין. זהו חיבור ניצחי של עם ישראל עם הקב''ה, שהתחיל מאברהם אבי האומה. לאורך כל שנות ההיסטוריה, עם ישראל מסרו את נפשם על קיום מצוות ברית מילה, גם אם זה היה כרוך בקיום ברית בסתר או בעונש מוות. זוהי המצווה הנפוצה ביותר, גם אצל הרחוקים ביותר. 

בספר ''שולחן ערוך'' למרן ר' יוסף קארו, מובא פרק שלם העוסק בדיני המצווה, כדי להדגיש שזו המצווה החשובה ביותר מכל המצוות עשה שבתורה. וכך כתוב שם: "מצוות עשה לאב למול את בנו, וגדולה מצווה זו משאר מצוות עשה".

במדרש ילקוט שמעוני מובא כי ברית המילה דומה לקורבן מועט ולכן המנהג הוא שאבי הבן עומד ליד המוהל כדי להודיע שהוא שליחו לקיום המצווה, כמו אדם העומד ליד הכהן בעת הקרבת הקורבן. 

על ידי קיום מצוות ברית המילה, האדם הופך להיות כביכול ''שותף'' בתיקון העולם ובבניינו. העורלה מסמלת את התכונות הרעות שבטבע האדם ובהסרתה מתחיל תהליך ההזדככות של היהודי ומתעמקת הברית בין הרך הנולד ובין עם הנצח ובורא העולם.

 

התועלת הבריאותית בברית המילה

כל מצווה שנתן הקב''ה לעם ישראל כוללת בתוכה גם תועלת רוחנית וגם תועלת גשמית, בעולם הזה. כך גם בקשר לברית המילה. לאחרונה פורסמו מחקרים שונים מאוניברסיטאות נחשבות בעולם, על התועלת הגדולה שבקיום ברית מילה, שגרמו למחלקת הבריאות של ארה''ב והאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים להודיע להורים בהצהרה כוללת על היתרונות הבריאותיים שבקיום ברית מילה לתינוק. 

הוכח מחקרית, כי ברית מילה מונעת הידבקויות במחלות קשות, כמו: איידס, סרטן, הרפס, סיפיליס, דלקת בדרכי השתן ועוד. 

 

איך מקיימים ברית מילה בזמן הקורונה?

עם התפרצותה הראשונה של מגפת הקורונה העולמית בישראל, הוציא משרד הבריאות הנחיות מדוייקות למוהלים כיצד לקיים בריתות והאם ומתי יש לדחות את הברית. לדוגמה, במסמך שהוציא משרד הבריאות למוהלים כתוב, כי כאשר התינוק, אביו או אימו, הסנדק או כל משתתף אחר בברית המילה - כולם בריאים, ללא תסמינים או מגע ישיר עם חולה מאומת, חובה לקיים את ברית המילה ביום השמיני כהלכתה. יחד עם זאת, נכתב, כי חובה על המוהל להקפיד למלא את כל ההנחיות, לשמור על נקיונו הכללי, לשטוף את ידיו בסבון ובאלכוג'ל ולחטא את מכשירי המילה בצורה סטרילית. 

מוהל שחייב בבידוד עקב מגע עם חולה מאומת - אסור בקיום בריתות עד שיחלפו 14 יום והוא ללא תסמינים. את הברית יש לבצע עם סינר חד פעמי שיוחלף בכל ברית ועם מסכה שתורד רק לשם ביצוע פעולת המציצה, שגם היא תעשה באמצעות שפורפרת בלבד. 

לגבי יולדת שאובחנה כנשאית קורונה והיא מניקה ונמצאת בקשר הדוק עם התינוק, יש לדחות את מועד הברית עד שיתברר כי היא והתינוק בריאים על פי אישור משרד הבריאות. כמו שכבר כתב הרמב''ם בהלכות מילה: ''אין מלין אלא ולד שאין בו שום חולי, שסכנת נפשות דוחה את הכל, ואפשר למול לאחר זמן, ואי אפשר להחזיר נפש אחת מישראל לעולם''.

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות