קורונה

מועצת חכמי התורה בהוראה חד משמעית: ’’לקיים את כל התפילות בחוץ’’

מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה יוצאים ב'קול קורא' מיוחד לחג הסוכות:"הדבר ברור שעל כל אחד ואחד להתחזק בכל כוחו לשמור ולהקפיד על כל הנחיות הבריאות אחת לאחת, ללא שום מורה היתר כלל, שלא יזיק ולא יוזק, וחלילה להגיע בזה לספק רציחה, וגדול עוונו''


30/09/20 | י"ב תשרי התשפ"א
הנחיות מועצת חכמי התורה לסוכות תשפ’’א

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

עקב התגברות התחלואה בנגיף הקורונה והעליה המדאיגה במספר החולים הקשים בארץ, יצאו מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה ובראשם מרן הרב שלום כהן שליט''א בקריאה מיוחדת לכל עם ישראל ובהנחיות מיוחדות לימי חג הסוכות והתפילות. 

 

במכתב מפורט שהתפרסם בעיתונות, כתבו הרבנים הגאונים כי על כל אחד מעם ישראל להתחזק בכל כוחו ולשמור את כל ההנחיות והכללים כפי שקבע משרד הבריאות, ללא שום היתרים כלל. הרבנים קוראים להתפלל אך ורק במרחב הפתוח, גם בימות החג והקפיד על שמירת מרחק ועטיית מסכות גם בזמן ההקפות ובשמחת תורה. הרבנים החשובים שליט''א גם קוראים לציבור להתחזק במצוות השמחה בחג ולהתפלל לפני בורא עולם שיושיע את עמו ישראל מהמגפה הנוראה.

 

במכתב שהתפרסם כנתב עוד: "בפרוס עלינו ימי חג הסוכות, זמן שמחתנו, מצווים אנו בשמחת החג ובשמירת הבריאות, ובזמנים אלו מוטלת עלינו החובה להתחזק ולשמור שני הציוויים גם יחד".

 

הרבנים חברי המועצת מדגישים את החובה בשמירת כל כללי משרד הבריאות ומזהירים כי על פי דין תורה כל מי שאינו מקפיד על כך נכנס לספק רציחה: "בהיות ולדאבון לב מגיפת הקורונה הולכת ומתגברת רח"ל, ובכל יום ויום מתווספים חולים רבים ואף מספר הנספים במגיפה עולה ה"י, הדבר ברור שעל כל אחד ואחד להתחזק בכל כוחו לשמור ולהקפיד על כל הנחיות הבריאות אחת לאחת, ללא שום מורה היתר כלל, שלא יזיק ולא יוזק, וחלילה להגיע בזה לספק רציחה, וגדול עוונו. ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר".

 

בהמשך המכתב מפרטים הרבנים את ההנהגות וההנחיות לימות החג: "ובאנו בקריאה קדושה לכל אשר נגע יראת ה' בלבבו, לקיים את כל התפילות גם בימי החג במרחב הפתוח בלבד, במניין מצומצם, בשמירת מרחק וחבישת מסיכה כל התפילה, ויקפידו היטב על המרחק גם בעת ההושענות וההקפות ואין לקיים כלל תפילות במקומות סגורים, באשר "חמירא סכנתא מאיסורא".

 

"בשמיני עצרת ושמחת תורה יש לנקוט במשנה זהירות, ויקפידו שלא להעביר את ספרי התורה מאיש לרעהו. אין צריך לומר שלא יחוגו יחד במעגלים וכדו', אלא גם בעת ההקפות יקפידו על המרחק וכל אחד יפזז ויכרכר במקומו בשמחה ובמחיאת כף. ועל אף אהבתינו הגדולה לתורה – לא לנשק בשום פנים ואופן את ספר התורה, ובמקום שאמרו לקצר אינו רשאי להאריך, ויעשו כל התפילות וההקפות וכו' בזריזות ודי בזה".

עוד הוסיפו הרבנים במכתבם ואמרו כי: "כל משפחה ומשפחה תחגוג את ימי החג אך ורק בביתם, בחיק משפחתם, ואין ללכת ולהתארח בימי החג, אף לא בן אצל אביו וכלה אצל חמותה. ואף על פי כן, אל תעצבו כי חדוות ה' מעוזכם וכל אחד יראה לשמח את בני ביתו בכל מה שיוכל".

את מכתבם חותמים הרבנים בקריאה להתחזק בתפילה ובאמונה: "חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוקינו, להתעצם בתפילה לפני אבינו שבשמים וישוב מחרון אפו ויסיר מעלינו את הנגף הזה, ובפרט ביום הושענא רבה המסוגל לישועה ושערי שמים פתוחים לקבלת התפילות, ותזכו לשנים רבות נעימות וטובות ולגאולה קרובה. אכי"ר. ושומע לנו ישכון בטח".

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות