חינוך ילדים

"אני רוצה להיות הורה טוב, כמה ילדים אצליח לחנך?"

הרב אליהו רבי בהסבר מחזק ומאיר עיניים על הדרך הנכונה לחינוך ילדים, ועל ההורים שלא מצליחים לחנך אפילו ילד אחד


17/08/21 | ט' אלול התשפ"א
הרב אליהו רבי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

לכמה ילדים אפשר לתת חינוך טוב?

בעבר שוחחנו על כך שאומר הקדוש ברוך הוא: "וַאֲהֵבְךָ וּבֵרַכְךָ וְהִרְבֶּךָ" (דברים, ז, י"ג). אם תתנהג יפה, אני אתן לך אהבה, אני אתן לך שפע ואתן לך גם הרבה מאוד ילדים. ושוחחנו על כך שככל שאתה יודע לחנך טוב יותר, כך ככל שיהיו לך ילדים רבים יותר, תוכל להפוך יותר ויותר אנשים למאושרים. בעוד שאם אתה לא יודע לחנך, גם הילד היחיד שאתה רוצה להביא לעולם הוא בעצם ילד שאתה הולך לאמלל, והיה עדיף מעיקר הדין שגם אותו לא תביא לעולם.


שאלה שהתקבלה

רבי הילל דוידי, מי שאחראי על כל החיזוק היומי, מחולל החיזוק היומי בארץ ובעולם, אמר לי שבאחד מהאתרים המדהימים והנפלאים המפרסמים את דברי החיזוק מדי יום, נשאלה השאלה הבאה: "בלבלתם אותי. מצד אחד אני מבין שזה נחמד להביא ילדים לעולם, מצד שני בדור הזה המבולבל כל כך והקשה כל כך, אני מבין שאני לא הולך להצליח בחינוך הילדים. אז ודאי כך באמת עדיף שלא להביא ילדים. אנא בשרו אותי בחיזוק נוסף שיתן לי את החשק ואת הכוחות להביא ילדים נוספים לעולם".

 

התשובה של הרב

שני דברים אני רוצה לומר לך, דבר ראשון - מצבך מצויין. אם הספקת והיה לך את הזמן להשקיע בתגובה, כי רצית להגיע למצב בו אתה מבין איך מחנכים ילדים ואיך עושים את זה בצורה טובה מאוד, זה אומר שמצבך נפלא. רבים עבור ליד הדברים והיה קשה להם, אולי גם השאלה התעוררה בהם ולא טרחו לעשות זאת כי מירוץ החיים התגבר עליהם. אתה במקום הטוב ביותר.

דבר נוסף, הוא הדבר אשר אמרנו: אין כזה דבר להביא ילדים לעולם ולאחר מכן נראה איך מחנכים אותם או נחטוף "קריזה" כאשר הם יתנהגו בצורה לא נאותה. להיפך, עוד בטרם אתה מביא ילדים לעולם, לך ותלמד מה זה חינוך. תפתח ספרים, תשמע דיסקים, תחזור על שידורים קודמים שלנו בשנים עברו, ותזכור עד כמה ישנה דרך פשוטה, ברורה, סלולה שאין בה יותר מדי כללים, שבה זוכים על ידי החינוך הנכון לילדים מדהימים ונפלאים שבאמת מעניקים לך את החשק להביא לעולם 50 או 100 ילדים, לו היה אפשר. למודים את הנושא, מתחזקים בו באמת ולאחר מכן זוכים להביא את הילדים המאושרים ביותר לעולם, וזוכים לרב טוב ולנחת ושלווה כל הימים.

 

בהצלחה רבה לכולנו וברוכים תהיו.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות