שבת

בזכות השבת: מכר את הרכב עוד לפני שפרסם

''כשמוכרים רכב, הדבר הראשון שצריך לעשות זה להודיע לציבור שהרכב עומד למכירה. לוקחים נייר, רושמים עליו 'למכירה', מצרפים מספר טלפון ותולים על חלון המכונית. אבל רגע לפני שעשיתי זאת, קיבלתי על עצמי דבר חשוב…''


20/10/21 | י"ד חשון התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

החלטתי למכור את הרכב שלי, וכאשר ביררתי על האפשרויות העומדות בפניי, אמרו לי 'מבינים' שרכב כזה קשה למכור. הבנתי לפי דבריהם, שמהרגע שאפרסם על המכירה ועד שמישהו ירצה אותו, יארך זמן ארוך, וחששתי שהדבר יפגע בסדרי הכולל.

בכל זאת, כשצריך למכור עושים השתדלות הגיונית, והדבר הראשון שצריך לעשות זה להודיע לציבור שהרכב עומד למכירה. לוקחים נייר, רושמים עליו 'למכירה', מצרפים מספר טלפון ותולים את ההודעה על חלון המכונית.

רגע לפני שניגשתי לעשות זאת, קיבלתי על עצמי להסיר את המודעה לפני שבת. זאת מפני שזכרתי שכאשר בעצמי רציתי לקנות רכב, כשהייתי נתקל במודעה כזאת בשבת, לא תמיד הצלחתי לעמוד בניסיון ולא לקרוא את המודעה או לבחון את הרכב. אמרתי לנפשי: עכשיו אני תולה מודעה, ולפני שבת מסיר אותה!

ביום חמישי שטפתי את המכונית, כראוי לרכב שעומד למכירה. לקראת סדר ב' ניגש אליי אברך ואמר לי: "שמעתי שאתה מוכר את האוטו, ואני חושב שהוא יכול להתאים לי. תרשה לי לנסות אותו?"

בהחלט.

הוא לקח את האוטו לכמה סיבובים, התרשם לטובה, ועוד לפני שבת קנה אותו. ובדיוק כמו שקיבלתי על עצמי, הסרתי את המודעה עוד לפני שבת… ואני חש שהסייעתא דשמיא המיוחדת שהיתה לי במכירה, היא בזכות הקבלה להישמר מלהכשיל יהודים בשבת קודש.

(גיליון 'השגחה פרטית')

 

אי אפשר לדבר על שבת בלי שלום בבית, נכון? אם גם אתם מתמודדים - נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שבת
X
  • © כל הזכויות שמורות