חנוכה

מה קורה בשמים כשאתה מדליק נר חנוכה?

הרב רפאל אביטן על כוחם העצום של ימי חנוכה בהם בכל בית בו מדליקים נרות חנוכה בורא עולם, מלאכי והשכינה מבקרים בו וגם נשמותיהם של אבות אבותיהם של דרי הבית


09/12/21 | ה' טבת התשפ"ב
חנוכה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

שמונת ימי חנוכה, הם הימים הגבוהים בשנה לקבלת התפילות. יש ימים מסוגלים נוספים: פורים, יום הכיפורים, ליל הסדר... זמנים גבוהים מאוד אך הם סך הכל יום אחד. בחנוכה מדובר על שמונה ימים כשבכל יום ויום מתווספים הארה ועת רצון. שמונה ימים רצופים, יום אחרי יום, בהם שערי שמים פתוחים לכל התפילות, לכל האנשים, גם לרחוקים מאוד. כל אחד יכול לפעול ישועות, ברכות, השפעות, למעלה מהטבע, ממש כמו שחנוכה הוא למעלה מהטבע.

לפני למעלה מ-200 שנה חי צדיק קדוש, רבי יעקב יצחק הלוי הורוויץ, ה'חוזה מלובלין', הייתה לו סוג של נבואה לא רק רוח הקודש, הוא היה רואה דברים מראש. באחת השנים הגיעו אליו ראשי הקהילה לפני חג החנוכה ואמרו לו: "כבוד הרב, יש כאן יהודי מוייסר. הוא מלשין לגויים על יהודים, פוגע להם בהכנסות, מכניסים אותם לבית סוהר, מפרק משפחות... רשע גמור. הרבי יוכל להתפלל עליו בחנוכה שיפסיק להציק לנו? שילך לעולמו?". השיב להם הרבי: "בוודאי, בחנוכה שערי שמים פתוחים. תנו לי את שמו ואני אתפלל עליו".  

כאשר הביא הגבאי את השם אל הרב, התבונן הרב על השם שנכתב על פתק מספר דקות והכניס את הפתק לכיסו. למחרת חזר הדבר על עצמו. ביום השלישי התמלא הגבאי סקרנות ושאל: "כבוד הרב, אולי הרב מכוון עליו? אני לא רגיל שהרב לא מתפלל. מדוע?". השיב לו 'החוזה מלובלין': "אני רואה את שורש הנשמה שלו בשמים, אני לא יכול לגעת בו. יש עליו שמירה מיוחדת שאפילו אני לא מצליח לגעת בו. לא מצליח לפגוע בו. תגיעו אלי אחרי חנוכה, אני לא יכול. היהודי הזה מדליק נר חונכה, ובזכות נר החנוכה הקטן שהוא מדליק יש עליו שמירה מצדיק קדוש יותר מן החוזה מלובלין". לכן ביקש 'החוזה מלובלין' שיבואו אליו בפורים, זמן של מפלת המן, והוא התפלל עליו ואדם זה הלך לעולמו.

הסיפור הזה מלמד עד כמה אפילו רשע ארור, אשר חייב לקבל עונש גדול מהשמים, לא ניתן לגעת בו לרעה. גדול הדור, צדיק גדול, לא מצליח לפגוע בו כי הוא הדליק נר חנוכה. כל אחד יכול להתבונן בעצמו,: כשאתה מדליק נר חנוכה, אתה ברוך השם לא כזה רשע, זה עושה נחת בשמים ויש עליך שמירה גדולה. אי אפשר לגעת בך לרעה. כל תפילה מתקבלת. לכן צריך לדעת שהחנוכיה עם שמונת הנרות, שמונה זה למעלה מהטבע - שבעת ימי השבוע זה הטבע ושמונה הוא למעלה מהטבע. חנוכה הוא זמן של ישועות וניסים ונפלאות בימים ההם בזמן הזה.

הרבי מברדיצ'ב, סניגורם של ישראל, כתב כי בזמן שאתה מדליק את נר חנוכה, נפתח למעלה השער שלך בשמים. המזל שלך מאיר. אתה מדליק נר קטן פה ונפתח לך נר גדול למעלה.

המקובל האלוקי רבי צבי הירש קאיידנובר, בעל הקב הישר (שאת ספרו למד רבי אלימלך מליז'נסק 102 פעמים כמניין ק"ב) כתב מה שראה במו עיניו: בברכה הראשונה שאנו מברכים, להדליק נר חנוכה, יש 13 מילים. בברכה השנייה, שעשה ניסים לאבותינו, יש גם 13 מילים. מחברים את שניהם - 26 מילים. זה שם השם יוד קה וו קה. כשמדליקים נר חנוכה ממשיכים את שם השם בתוך הבית. והוסיף וכתב את מה שראו עיניו: בכל בית ובית של כל יהודי ויהודיה חוזר אותו דבר, בורא עולם בכבודו ובעצמו, עם המלאכים שלו ועם השכינה שלו, יורדים לכל בית בו נמצא נר חנוכה דולק ומשרים בביתו אווירה של השכינה. ממילא הוא פונה וזועק, תתפללו ותבקשו עכשיו, כשנרות חנוכה דולקים. זה הזמן שהמלאכים מעלים את התפילה לשמי מרומים. ולא צריך להיות צדיק בשביל שזה יקרה.

המקובל האלוקי בעל המאיר עיני חכמים, רבי מאיר יחיאל הלוי הולשטוק, כתב כי על אדם לדעת שברגע שהוא מדליק נר חנוכה, עומדים סביבו נשמות אבותיו ואבות אבותיו, עד אדם הראשון. הנשמות כולן יורודת לתוך הבית ואם היו צדיקים, הם משאירים את הברכה וחוזרים בחזרה. אם לא היו צדיקים, אתה מתקן אותם ברגע שאתה מדליק נר חנוכה. כל אחד פועל ברגע זה כמקובל בהדלקת נר חנוכה. 

לכן צריך להכניס לעצמנו שמחה ולהיות מוכנים בציפיה דרוכה לקראת שמונת הימים הללו, לקראת ההדלקה הנפלאה שכל אחד ואחת ממשיך את השפע שלו בזיווג, פרנסה, בריאות, חרדות ועוד.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא חנוכה
X
  • © כל הזכויות שמורות