שמירת הלשון

מרטיט: מדוע עשרות בחורים מישיבה אחת לא זכו להינשא?

הבחור העדיף לשתוק, אבל הקדוש ברוך הוא נלחם עבורו


24/02/22 | כ"ג אדר א' התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>



את הסיפור הבא סיפר הרב יצחק זילברשטיין שליט"א, אשר שמע אותו מפי ראש קהילה גדולה בארה"ב:


באותה קהילה הייתה משפחה חשובה מאוד, להם בנים ובנות אשר הסבו להם נחת גדולה.
אחד מהבנים בלט במיוחד בהתמדתו בלימוד התורה ובמידותיו הנעלות. כל חבריו העריכו וכיבדו אותו מאוד. הוא היה מחשובי הבחורים באותה ישיבה, הרבנים והמשגיחים שיבחו אותו בכל הזדמנות.


והנה יום אחד, עיניהם של כמה מחבריו הייתה צרה בהצלחתו של חברם, והם זממו להוציא דיבתו רעה. הם הלכו לכמה בחורים בישיבה וסיפרו להם שאותו בחור עשה מעשה נורא. היו כמה בחורים שהיו בטוחים בחפותו של הבחור, אך היו גם כאלה שרצו להאמין לסיפור.


השמועות החלו להתגלגל והגיעו עד לראש הישיבה ולרבנים. הם היו בטוחים כי מדובר בהוצאת שם רע בלבד, אך הסיפור הלך והתגלגל ורק תפח ככדור שלג.


בהנהלת הישיבה התקבלה החלטה: אותו בחור יעזוב את הישיבה עד שהשמועות יירגעו. לא עזרו כל תחנוניו ותחנוניהם של הוריו כי מדובר בעלילת שקר. ההורים קבעו פגישה דחופה עם הרבנים, אליה הגיע גם הבחור בראש מורכן. ההורים פנו לבנם בכאב ואמרו לו: "תגיד לרבנים שלא עשית דבר, שהכל שקר, אולי הם יסכימו שתישאר בישיבה..."


הבחור הרכין את ראשו ואמר: "אני מעדיף לשתוק ולא לומר דבר".


"מדוע?" זעקו ההורים במר ליבם. "הרי אנו יודעים שמישהו העליל עליך עלילה, מדוע לא תעמוד על שלך כדי להוכיח את חפותך??"


הבחור השפיל את עיניו ואמר בשקט: "אני יודע שאם אעשה זאת אגרום למחלוקת ומריבה גדולה בין הבחורים בישיבה, ולכן אני מעדיף לשתוק, סמוך ובטוח אני כי ה' יהיה בעזרי ולא יטשני..."


ההורים יצאו מהחדר עם בנם, כואבים ועצובים. הם נטלו את חפציו של הבן ויצאו מן החדר במפח נפש.


חלפו מספר שבועות, ומהישיבה הודיעו לבחור כי השמועות נרגעו והוא יכול לחזור לספסל הלימודים. הבחור חזר בשמחה ללימוד התורה האהוב עליו, בהגיעו לישיבה מעטים היו שקידמו את פניו בשלום, רוב חבריו הביטו בו בחשדנות ולא החליפו עימו מילה. אך כל זאת לא השפיעו על אותו בחור צדיק במאומה- הוא פנה לאולם הלימוד והסתער בחדווה על הגמרא. 


חלפו מספר שנים, הבחור היה בתקופת שידוכים. והנה, כל שידוך אליו ניגש ירד עוד לפני שהספיק להיפגש עם הבחורה המיועדת. אותו עניין שהתפרסם בישיבה העיב כצל מאיים על ראשו, וכל משפחה שנודע לה הדבר- נסוגה לאחור...


חלפו כך כמה שנים של צער ועוגמת נפש. 


יום אחד הגיע אל הישיבה עשיר גדול, נדיב אשר הגיע לסיור בישיבה לה הוא תורם באופן קבוע. במהלך הסיור הוא שם עינו על אותו בחור, והתפיל משקידתו בלימודים. לאותו נדיב הייתה בת בערך בגילו של הבחור, והתורם החליט לנסות להציע לבחור השקדן את השידוך. הוא החל לברר עליו בקרב הבחורים, ומהר מאוד נודע לו על אותו עניין שהיה לפני שנים...

התורם לא ממש התרשם מהעניין והחליט לפנות אל ראש הישיבה כדי לברר עימו את האמת. ראש הישיבה אמר לו בהחלטיות: "כל העניין הזה היה עלילת דם ותו לא! הבחור הזה מיוחד במינו, קשה מאוד למצוא בחורים כאלה..."


העשיר ניגש אל הבחור ובצורה ישירה החליט לשאול אותו על מה שהיה. "אינני מעוניין לדבר על הנושא שעלול לגרום לאש המחלוקת להתלקח שוב", אמר לו הבחור, "אך לך אני אומר- מעולם לא עשיתי דבר כזה!"


הנדיב כל כך התרשם מהבחור שלפניו והחליט לקדם את השידוך. חלפו מספר שבועות והבחור התאארס בשעה טובה עם ביתו של התורם...


אך הסיפור לא הסתיים... כל חבריו של הבחור שהיו שותפים להפצת השמועה, נותרו רווקים ולא הצליחו למצוא את זיווגם. מדובר היה בתופעה נדירה, מכיון שהיה מדובר בעשרות בחורים... רק ארבעה בחורים שלא היו שותפים להוצאת השם הרע זכו להינשא...


ביום חתונתו של הבחור הצדיק הגיעו לביתו כל חבריו... הם התחננו לפניו בדמעות שיימחל להם על מה שעוללו לו... החתן אמר להם כי הוא מוחל להם מחילה גמורה, אך הם לא הסתפקו בזאת... הם ניגשו גם להוריו של החתן והתחננו לסליחתם, שהרי גם להם נגרם צער גדול מהעניין. גם ההורים הצדיקים מחלו על הצער הרב שנגרם להם.


מה שאירע בחודשים לאחר מכן היה מדהים: בתוך מספר חודשים התארסו כמעט כל חבריו של הבחור...!!!

 

מה מניע אדם לדבר רע על חברו? הרב יגאל כהן שליט"א:

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא שמירת הלשון
X
  • © כל הזכויות שמורות