פורים

כל מה שהשם עושה - הכל לטובה! דבר תורה קצר לפורים, מאת הרב מנדל

היסוד הגדול ביותר שלומדים מהמגילה, הוא שכל פרט ופרט שעובר על בן אדם בחיים - הכל מתוכנן בדקדוקי הדקדוק, והכל לטובתו. גם אם נראה לו בתכלית שהדבר לרעתו, לעתיד לבוא עוד יתברר לו שזה בדיוק הפוך – נהפוך הוא!


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

פעם היה מלך שהיה לו יועץ, שכל הזמן היה אומר לו 'הכל לטובה'.
 
יום אחד המלך יצא לצוד ביער, והחליט לקחת איתו רק את היועץ הזה. המלך ירה, ולפתע חץ אחד השתחרר מן הקשת טרם זמנו, ונכנס בטעות ברגל של המלך... הרגל שתתה דם, אך המלך, שהיה בקי בכל החכמות, חבש לעצמו את הרגל. תוך כדי החבישה שמע את היועץ לוחש לו: "הכל לטובה... זה הכל לטובה...". המלך התרגז ואמר ליועץ: "תחפור עכשיו בור!".
היועץ החל לחפור, וכשסיים אמר לו המלך: "עכשיו תיכנס לתוך הבור ותישאר כאן, ושיהיה לך  הכל לטובה!".
 
היועץ עשה כציווי המלך, והמלך הלך לבדו לדרכו. בדרך פגשה בו חבורת שודדים. כמובן שמיד תפסו אותו, קשרו אותו ורצו להורגו ולשדוד את כל אשר לו. אך לפתע הבחינו כי יש לו פצע מדמם ברגל, והם חששו כי מי יודע, אולי הפצע מזוהם והם יידבקו. לכן שחררו אותו.
 
המלך כבר הבין שכל הפציעה שלו אכן היתה לטובה, וכשהוא חזר אל הבור, הוא מצא שם את היועץ רוקד משמחה, ושר בקולי קולות: "הכל לטובה, הכל לטובה!". סיפר לו המלך את כל הקורות אותו, ואמר לו: "דע לך שאכן הפציעה שלי היתה לטובה, כי אם לא - הם היו הורגים אותי. אבל למה אתה חושב שהעובדה שהיית בבור, היתה לטובה?!". ענה לו היועץ: "אם אני הייתי נמצא איתך - הם היו הורגים אותי".
 
היסוד הגדול ביותר שלומדים מהמגילה, הוא שכל פרט ופרט שעובר על בן אדם בחיים - הכל מתוכנן בדקדוקי הדקדוק, והכל לטובתו. גם אם נראה לו בתכלית שהדבר לרעתו, לעתיד לבוא עוד יתברר לו שזה בדיוק הפוך – נהפוך הוא!
 
תתארו לכם - מרדכי היהודי מציל את המלך הגדול בעולם ממוות שתכננו לו שני הסריסים שלו... הוא הציל את המלך, ועוד ממוות בטוח! ומה הפרס שהוא מקבל? הוא זכה להיכתב בספר הזכרונות... איזה מן פרס זה?! המלך אחשוורוש שהיה פזרן בממון, אותו מלך שעשה משתה של 180 יום וחילק יין לכל אורח לפי הגיל שלו - לא יכול היה לשחרר לפחות כמה זהובים? לא, "רק" ספר הזכרונות... זה הזוי רק בעיני בשר ודם.
 
אך אוי ואבוי מה היה קורה לעם היהודי, אם הפרס היה משהו אחר. שהרי כל הנס התחיל בכך ששכתבו את ההצלה בספר הזכרונות. וכמובן שגם זה היה לטובה. רק לטובה!
 
שבת שלום ופורים שמח,
הרב מנדל

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא פורים
X
  • © כל הזכויות שמורות