אלול

מהו חודש אלול, ואיך מתכוננים אליו?

אז איך מתכוננים לחודש הקדוש, ואיך זוכים לשנה נוספת של רחמים מאוצר מתנות חינם? לפניכם כמה עצות חשובות ומעוררות, כהכנה רוחנית


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
אלול

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

ראש השנה, יום הדין הגדול והנורא מתקדם לעברנו בצעדי ענק. בדורות עברו, עצם המילה 'אלול' הייתה מעבירה באנשים צמרמורת, בכיות ואף התעלפויות. מסופר עליו על ר' ישראל מסלנט, שבכל שנה בחודש אלול - היה הרב מתעלף, מפחד האימה של חודש אלול ויום הדין. לצערנו, חלק מירידת הדורות מורגשת כיום בעניין זה. כשאדם ממוצע מתכונן לאלול היום, מה שמעניין אותו זה התפוח בדבש. 

משמעות המילה 'אלול' בארמית היא חיפוש. מה אנחנו מחפשים, ומה חסר לנו? גדולי העולם של הדורות הקודמים הבינו, שמה שחסר ביותר לאדם זה הקרבת אלוקים. שהרי דוד המלך בתהילים כבר אמר: 'ואני קרבת אלוקים לי טוב'. כשיש לנו קרבת אלוקים, לא חסר לנו שום דבר. ועם זאת, אלול הוא החודש היוצא דופן מכל חודשי השנה, היות והוא חודש שהוקדש כולו לתפילות, להתחזקות רוחנית, לקבלת עול מלכות שמיים, ולעבודה פנימית אינטנסיבית. 

בחודש זה נגזר כל מה שיהא על הבריאה במהלך השנה הבאה. כל באי עולם - בני אדם, בעלי חיים, עצים, פרחים, ימים ואפילו דוממים - כולם באים מלפני מלך מלכי המלכים הקב"ה, לקבל את גזר הדין שנקבע עבורם. מי יחיה ומי ימות, באיזו דרך יאבדו המתים את חייהם (מי במים ומי באש, מי בסקילה ומי בחניקה), מי ירד מנכסיו ומי יעשיר, מי יתחתן ומי ימשיך בחיי רווקות נטולי תקווה ומשמעות, מי יבריא ומי ימשיך להתבוסס בביצת החולי ועוד ועוד. 

כולנו רוצים שהשנה, כבכל שנה ושנה - ייגזר עלינו גזר דין לחיים, לעושר, לאהבה, לשמחה, לחתונות עם זיווגים משורש הנשמה, לזרע קודש בר קיימא, לאהבה, לחיי עשירות בחומר וברוח, לבריאות ולכל מילי דמיטב.

אז איך מתכוננים לחודש הקדוש, ואיך זוכים לשנה נוספת של רחמים מאוצר מתנות חינם? לפניכם כמה עצות חשובות ומעוררות, כהכנה רוחנית:

ראשי התיבות של אלול הם 'אני לדודי ודודי לי'. היות והקב"ה נמשל לדודנו, קרבת השם בחודש זה צריכה להיות כאילו אנחנו והקב"ה - חד הם. כל כולנו לבורא עולם. במשך כל השנה רובנו לא צדיקים, רובנו נכשלים בכל מיני חטאים. אבל יש חודש אחד בשנה, חודש אלול, שבו עלינו לא רק לחפש, כי אם גם למצוא בנו את הכוחות להתחזק, להתעלות, לא לחטוא, לא לעשות דברים כמו שעשינו עד כה, לפנות זמן למה שחשוב באמת ולקבל על עצמנו קבלות ברוחניות: התחזקות בשמירת שבת, בשמירת עיניים, בשמיעת שיעורי תורה, במצוות ומעשים טובים.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא אלול
X
  • © כל הזכויות שמורות