דבר תורה לפרשת מקץ

הקשר בין חנוכה לפרשת השבוע, פרשת מקץ: דבר תורה קצר מהרב מנדל

יש עניין לקרוא את פרשת מקץ בימי החנוכה, שכן בפרשה זו מסופר מה שנגזר על יוסף להשאר עוד שנתיים ימים בבית האסורים רק מחמת שתלה את בטחונו בשר המשקים


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשת השבוע נאמר "ויהי מקץ שנתיים ימים ופרעה חולם". בספרים רבים מחפשים את הקשר שבין ימי החנוכה לפרשת מקץ שקוראים בימים אלו.
 
ימי החנוכה מהווים חיזוק באמונה בה'. שהרי פרסום ניסי ה' מחזקנו באמונה בו ובהשגחתו יתברך.
 
הניצחון במלחמה עם היוונים יכול להיות  מכשול וטעות של מחשבת "כוחי ועוצם ידי", ועל כן אנו אומרים בתפילת "על הניסים" שהיו אלה "רבים בעד מעטים", שכל הנס היה בדרך פלא, מתוך רחמיו וחסדיו של ה' על עם ישראל, שהציל אותנו מידי הרשעים.
 
משום כן יש עניין לקרוא את פרשת מקץ בימי החנוכה, שכן בפרשה זו מסופר מה שנגזר על יוסף להשאר עוד שנתיים ימים בבית האסורים רק מחמת שתלה את בטחונו בשר המשקים שיזכיר אותו אצל פרעה וכו'. לבסוף שכח שר המשקים את יוסף, ורק בזכות חסדיו של ה' יצא לחירות מבית האסורים ונעשה מושל בכל ארץ מצרים.
 
כל זאת להזכירנו - אל תבטחו בנדיבים! אל תחשבו שיש משהו בעולם שפועל מכח איזה אדם, כי הכל רק מאת ה'.
 
כמו שמפרשים על מה שאומרים בהלל "עצביהם כסף וזהב מעשה ידי אדם" – שבדרך רמז יש כאן הסבר על "עצביהם"; מדוע אנשים עצבניים ולחוצים? כי הם חושבים ש"כסף וזהב זה מעשה ידי אדם", וחושבים שככל שיותר ירדפו אחרי הכסף - כך ירוויחו, אך אינם מכירים בזה שהכל מאת ה', ומה שנגזר על האדם את זה ורק את זה הוא יקבל...
 
שבת שלום, עם הרבה אור - הנרות של שבת וחנוכה יחד.
הרב מנדל

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת מקץ
X
  • © כל הזכויות שמורות