פסח

סגולת "ונצעק" בליל הסדר - עוצמתה וסיפור מחזק

ושאלוהו כל המסובים: "מה נצעק ואיך נצעק?" התלהב מאניש ואמר בתמימות ובפשטות: "תזעקו ג' פעמים אל ה' – 'כבר אין בכוחו של מאניש לסבול ולהמתין יותר. מאניש מוכרח כבר לבוא בברית האירוסין'"… ואכן הכל החרו אחריו ואמרו ג' פעמים באותו נוסח שנצטוו ממאניש.


18/04/19 | י"ג ניסן התשע"ט
סגולת ונצעק

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באומרנו 'ונצעק אל ה' אלוקינו' באמירת ההגדה, זו הזדמנות לצעוק, לזעוק מעמקי הלב והנפש, להתחנן על כל מה שבוער ומציק, כפי שגילה הרה"ק בעל ה'אוהב ישראל' מאפטא זי"ע שזו עת רצון שמימית. ונפתחים לנו אז שערי שמים,  להשפיע שפע טובה וברכה, ישועות ונחמות עד בלי די!

סיפר הגה"צ רבי יוסף משה מייזליש אב"ד לאסק שליט"א מבורו פארק, מעשה ששמע במעונות הקיץ של המוסדות העומדים בנשיאות גיסו הגה"צ אב"ד קראסנא שליט"א:

במחנה הקיץ שם, עבד בחור ושמו 'מאניש'. מאניש זה מן התמימים בעם היה, כחד מתמימי דקמאי… ומשהגיע הלה לפרק 'האיש מקדש' לא קם ולא זז שום שידוך, וכבר היה נראה כי 'מה שהיה הוא שיהיה', ולא במהרה יקים הלה בית בישראל.

יום אחד כשבת יחדיו כל השלשה דלעיל, פתח אב"ד קראסנא וסיפר לגיסו כי 'מאניש', שכבר היה כבן כ"ח שנים, בא בקשרי שידוכין, ותהום כל העיר… ואז פתח מאניש וסיפר את סיפורו:

"בליל הסדר בשנה זו ישבתי עם הגדה של פסח המוסברת ב'עברי טייטש', ושם ראיתי כתוב בסמוך לקטע של 'ונצעק', כי מעשה היה בימי הרה"ק מאפטא זי"ע, שלאחד ה'מושקע'ס לא היה לשלם דמי חכירותו לפריץ – דבר שהיה כידוע כרוך בסכנת נפשות, ושמע אותו 'מושקע' מהאפטער רב שאם יצעק ב'ונצעק' – יוושע, וכך הווה.כשישב עם משפחתו בליל הסדר בהגיעו בהגדה לפסוק"ונצעק אל השם" כולם ביקשו מהשם שיושיע אותם ואכן ראו ישועה גדולה.

"והנה בליל הסדר אצל אבי שליט"א הסבו כל בני המשפחה" – וכאן החל מאניש לפרט בפרוטרוט את כל המסובים: "אחי ממאנסי והאחות מלייקווד" וכו' – "ובהגיענו לקטע של 'ונצעק', השתקתי את כל הציבור ואמרתי בקול לאמי: מה יהיה, מה יהיה הסוף…. כשל כח הסבל, אפס כוחי מלשבת כך מבלי לבנות בית".

האם שהכירה היטב את בנה ואת מצבו, נענתה ואמרה: "מאניש יקירי, וכי מה בידינו לעשות עוד, הרי יודע הינך שאנו מדברים כסדר עם שדכנים, ובעזהשי"ת יבוא היום והכל ייגמר בכי טוב". נענה מאניש ואמר – "כל המסובים כאן ישמעו היטב לדברי: ראיתי כאן ב'עברי טייטש' שב'ונצעק' יש ביד כל אחד להרים קול זעקה אל ה' האלקים ולהוושע בכל מילי דמיטב, אין מצוקה שאי אפשר לצאת ממנה. על כן, כל אחד מהמסובים כאן יזעקו אל ה'".

ושאלוהו כל המסובים: "מה נצעק ואיך נצעק?" התלהב מאניש ואמר בתמימות ובפשטות: "תזעקו ג' פעמים אל ה' – 'כבר אין בכוחו של מאניש לסבול ולהמתין יותר. מאניש מוכרח כבר לבוא בברית האירוסין'"… ואכן הכל החרו אחריו ואמרו ג' פעמים באותו נוסח שנצטוו ממאניש.

וכבר רצה האב להמשיך בעריכת הסדר, אך שוב החריש אותם מאניש ואמר: "ומה יהיה עם אחי יעקב, אשר אף הוא כבר בן כ"ו שנים? וכי מן היושר להמשיך בעריכת הסדר מבלי לסדר לו את זיווגו? על כן זעקו כולכם בשנית ג' פעמים אל ה' – 'כבר אין בכוחו של יעקב לסבול ולהמתין יותר. יעקב מוכרח כבר לבוא בברית האירוסין"… ואכן הכל החרו אחריו ואמרו באותו נוסח.

וראה זה פלא, מיד ביום א' של חול המועד  הציעו לשניהם הצעות שידוכים, ונתגלגלו הדברים במהירות עצומה, כגלגל הנופל במורד הר גבוה, עד שכבר עמדו שניהם בפני גמר ביום שלאחמ"כ, אלא שאז נתעורר להם ספק כדת מה לעשות – אם מותר לגמור ב' שידוכים לב' אחים באותו יום מחשש לעין הרע . שאלו את כ"ק האדמו"ר מוויז'ניץ מאנסי זצ"ל, שפסק להם שיגמרו למאניש ביום ג' בשבוע, ולאחיו 'הקטן' ביום ד'. ובעזהשי"ת הצליח מאניש מאד בכל דרכיו, בנה בית נאמן בישראל, לשם ולתפארת, ומוכר מאד בעירו כאיש מצליח בעזהשי"ת. (באר הפרשה מהגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט״א פסח)

לכל אחד מאיתנו יש משאלת לבלאו דווקא שידוכין ,לכל אחד מאיתנו יש מכר וידיד קרוב או שכן שזקוק לישועה  ,

לא מוותרים ! בהגיענו בהגדה לפסוק "ונצעק אל השם " נעצור נבקש ונתחנן על כל מה שבוער ומציק  נזכיר שמות של ידידים ומכירים שזקוקים לישועה.

יש מי שמאזין לנו !השכינה נמצאת בבבתנו שומעת ומקשיבה את נעימות ההגדה והדויה להשם וכהבטחת הצדיק מאפטא בעל ה"אוהב ישראל " נראה ישועות גדולות בלילה גדול זה.

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא פסח
X
  • © כל הזכויות שמורות