דבר תורה לפרשת קרח

דבר תורה לפרשת קרח מהרב מנדל מנהל מוקד תהילים ארצי

פרשה זו יפה נדרשת


27/06/19 | כ"ד סיון התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

רש"י כותב על מחלוקת של קרח "פרשה זו יפה נדרשת" פירשו צדיקים שפרשה זו נדרשת יפה  בכל שנה ושנה ובכל זמן וזמן לומר לנו כמה צריכים להתרחק מאש המחלוקת .

אחד הדברים שעוזרים ומסיעים למנוע מחלקות בישראל היא משנתו הידועה במהלך 100 שנות חיו של  מרן ראש הישיבה הרב שטינמן זצוק"ל הורה תמיד: "שווייגען, שווייגען, שווייגען".( תרגום: לשתוק לשתוק ולשתוק )  כשמקורביו ובני ביתו בקשו להבין את העמדה הנחושה הזו כמעט בכל סוגיה ציבורית או פרטית שעומדת על הפרק, הוא פתח את סגור לבו הטהור והסביר כי תמיד "המנצח הוא המנוצח". וזה היה עצתו תמיד כמדריך לחיים. 

המשנה אומרת באבות "אמר רבן שמעון בן גמליאל  כל ימי גדלתי בין החכמים, ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה. וכן אמר שלמה המלך עליו השלום (משלי יז כח) "גם אויל מחריש – חכם יחשב". ואמר החכם: כשאני מדבר – הוא מושל בי, כי אם אני מדבר אל האדם דבר שאינו הגון – אותו הדבור מושל בי, ומצריכני להיכנע לפניו ולבקש ממנו מחילה. וכשאיני מדבר – אני מושל מלאומרו ומלהסתירו.
כללו של דבר: האדם העושה דלת לפתחו, יש לו עת לפתוח ועת לסגור – כך יסגור דלתי פיו בשתי דלתות: השפתיים והשיניים. והזהר מאוד לפתוח פיך, ושמור לשונך, כמו שתשמור כסף וזהב ומרגליות בחדרך ובתוך תיבותיך, ותעשה מסגרת למסגרת. כך תעשה לפיך.
לעיתים השתיקה שלנו דורשת מאתנו לברוח מההתנהגות הטבעית שלנו, מהזרימה המוכרת לנו. 

האר"י הקדוש מלמד אותנו, שמי שזוכה לנוס מהתנהגות טבעית זוכה לנס. הוא לומד זאת מיוסף הצדיק, שעד סוף ימיו של יעקב, לא גילה לו יוסף את מה שעוללו לו אחיו. יוסף הצדיק זוכה לנוס מאשת פוטיפר ובזכות זה זוכה כל עם ישראל, שביציאת מצרים ים סוף נס מלפניו – "הים ראה – וינוס".  

שבת שלום 
הרב מנדל

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת קרח
X
  • © כל הזכויות שמורות