אור החיים הקדוש

לא תאמינו מה הלימוד הספר ''אור החיים'' יכול לעשות!

סיפור מרגש שסיפר הרב נתנאל עמר, על הסגולה של הלימוד בספר אור החיים הקדוש


26/11/19 | כ"ח חשון התש"פ
אור החיים הקדוש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הרב נתנאל עמר סיפור סיפורו המופלא והבלתי ייאמן משלב בתוכו עבר והווה, אמונה איתנה והבעת תודה יוקדת לממלכת התורה “עוז והדר” אשר הינם שותפים מרכזיים לסיפורו המרתק.

אורח כי ייקלע בליל שבת למוסדות “נר רחמים”  בנתניה לא יוכל שלא להבחין בשיעור רב משתתפים בספר “אור החיים” הקדוש. עשרות משתתפים הנמנים על כל גווני האוכלוסיה מסבים סביב השולחן ומאזינים בשקיקה לדבריו של הרב נתנאל עמר המרצה ומבאר בטוב טעם ודעת את תורתו של ה”אור החיים” הקדוש. 

בשיחה לגליון טרקלין מספר הרב עמר, כיצד התחיל השיעור: לפני עשר שנים החלתי ללמוד בחברותא בליל שבת את ה”אור החיים”, אז עוד כלל לא ידעתי על המנהג של לימוד “אור החיים” בליל שבת. פשוט למדנו. במשך הזמן הצטרף אלינו משתתף נוסף, ולאחריו עוד אחד. עד כי במשך הזמן נוצר שיעור הנמשך על פני מספר שעות ובו משתתפים כארבעים איש מדי שבת בשבתו.

מדוע דווקא “אור החיים”? זכיתי להיות בעל תשובה. בילדותי גדלתי במסגרות חרדיות, אך לדאבוני ירדתי מהדרך ויצאתי מעולמה של תורה. אך משמים שמרו עלי וזיכו אותי לראות בגלוי את יד ההשגחה העליונה שהוציאה אותי מהיכן שהייתי והעלתה אותי אל היכלה של תורה. הסיפור מתחיל באחד מהימים שהתפנו לי מספר שעות, ובכדי להפיג את השיעמום פניתי לבית הכנסת הסמוך שם הבחנתי בספר על חייו של רבי עקיבא. קראתי את הסיפור הידוע אשר תפס אותי בכל נימי נשמתי וחוויתי התחזקות גדולה. כשנה לאחר מכן נקלע לידי הספר “תומר דבורה” לרמ”ק שלשונו ותוכנו משכו אותי כחבלי קסם, החלתי ללומדו ולא עזבתיו עד כי הרגשתי הארה וחיבור עצום לספר הקדוש. חלפו מספר שנים, זכיתי כבר להסתופף באהלה של תורה. אך עדיין הציקו לי שאלות אשר כבר החלו להפריע לי עוד לפני תהליך התשובה שעברתי. היו אלו שאלות בנוגע לתהליך הבריאה, כוונתה ומטרותיה שלהן לא מצאתי תשובות.

יום אחד המתנתי לרב משה בן משה שליט”א עמו חפצתי לשוחח. בעודי ממתין לסיום שיעורו של הרב, עיינתי בספר שהיה מונח על שולחנו. היה זה ספר “אור החיים”. המילים “נפתחו השמים והראה מראות אלוקים” כמו הממו אותי. נמשכתי לספר כאל מגנט רב עוצמה.. למדתי ולמדתי, עברתי קטע אחר קטע והנה מצאתי את אשר איוותה נפשי - דברי קדשו כמו נכתבו עבורי. השאלות שהטרידו אותי שנים נפתרו בזו אחר זו. הרב לו המתנתי הלך זה מכבר ואני עוד יושב ושקוע בפירוש המופלא המבאר לעומק את סודות הבריאה ומטרותיה. מאז אחזתי את הספר ולא ארפנו. דבקתי בתורתו של איש האלוקים. 

כעבור תקופה נסעתי לירושלים להתפלל בכותל ובציון ה”אור החיים”. בדרכי חזרה לנתניה נכנסתי לחנות ספרים ואת עיני צד הספר “אורות האור החיים”. רכשתי אותו ובשובי לביתי עינתי בו ובין השאר אני מגלה את דבריו של הרה”ק רבי לייב שרה’ס זיע”א המגלה כי נשמת ה”אור החיים” היא נשמת רבי משה קורדובירו - הרמ”ק - שהיא נשמת רבי עקיבא. תדהמה אחזתני, הייתה זו סגירת מעגל מושלמת - תהליך התשובה שלי החל בספר על חייו של רבי עקיבא, המשיך בספר “תומר דבורה” של הרמ”ק, והגיע לשיא בספר ה”אור החיים”. 

הרב עמר מסיים בסיפור מופלא, מופת גלוי אחד מני רבים לו זוכים הדבוקים במלאך ה’ צבקות - “החברותא שלי עמו התחלתי ללמוד את ה”אור החיים” נזקק לישועה, לאחר שבמשך שנים לא זכה לזש”ק. ביום ההילולא של ה”אור החיים” נסענו לציונו הקדוש כפי שאנו רגילים לעשות מדי שנה בשנה. חברי עמד ליד הציון ושפך דמעות בתפילתו, כשזוגתו מצטרפת אליו מעבר למחיצה. בסיום התפילה הוא הבטיח לצדיק כי אם יזכה לבן זכר, הוא יקרא את שמו ‘אור חיים’. תשעה חודשים בדיוק חלפו וחברי זכה להכניס את בנו הבכור בבריתו של אברהם אבינו ושמו נקרא ‘אור חיים’ כהבטחתו, ולא רק ‘חיים’, למען ידעו הכל בזכות מי ארע הנס.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

אור החיים הקדוש

סגולה בדוקה ומנוסה לכל הישועות

אור החיים הקדוש

לא תאמינו מה הלימוד הספר ''אור החיים'' יכול לעשות!

אור החיים הקדוש

10 עובדות על רבי חיים בן עטר ’אור החיים הקדוש’ שיום פטירתו ט"ו תמוז

אור החיים הקדוש

עוצמתי: הסגולה לזרע קודש של האור החיים הקדוש

אור החיים הקדוש

כיצד ידע הבעש"ט שאור החיים הקדוש נפטר - מחזק!

אור החיים הקדוש

אור החיים הקדוש בצעירותו

אור החיים הקדוש

מסיפורי מופתיו של אור החיים הקדוש

אור החיים הקדוש

מי נגלה לאור החיים הקדוש בחלום?

אור החיים הקדוש

הרב בצרי בסיפור חייו של אור החיים הקדוש

אור החיים הקדוש

סיור לקברו של אור החיים הקדוש

אור החיים הקדוש

מעלתו של אור החיים הקדוש

אור החיים הקדוש

אור החיים הקדוש - סיפורי מופתים

אור החיים הקדוש

האור החיים הקדוש - תולדות חייו

אור החיים הקדוש

"אור החיים הקדוש" והתהילים נגד הארית

אור החיים הקדוש

לִזְכּוֹת לְכָל הַיְּשׁוּעוֹת: סְגֻלּוֹת מֻפְלָאוֹת הַמְּיֻחָסוֹת לְ'אוֹר הַחַיִּים הַקָּדוֹשׁ', לְרֶגֶל הַהִלּוּלָה

עוד מאמרי תוכן בנושא אור החיים הקדוש
X
  • © כל הזכויות שמורות