קורונה

קורונה - אל תפיצו מידע לא מאומת

ארגון הבריאות העולמי אסף שורה של ידיעות כזב אודות אמצעים להתגוננות ממגיפת הקורונה, ומפריך אותן בזו אחר זו, אנו מביאים לכם את המידע שפרסם


26/03/20 | א' ניסן התש"פ
קורונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

כדי להילחם במגפת הקורונה חשוב שכולנו נקפיד להשמע אך ורק להוראות משרד הבריאות. בעידן הנוכחי קל להפיץ מידע לא מאומת, אמצעי התקשורת המודרנים הופכים את העברת המידע מאחד לשני קלה במיוחד. בתקופה האחרונה נפוץ מידע שעשוי לסכן את האזרחים ובמקום לבלות את התפשטות מגפת הקורונה, להגדיל אותה.

ארגון הבריאות העולמי נלחם בתופעת "חדשות הכזב" (fake news), הוא אסף שורה של ידיעות כזב על אמצעי התגוננות מול מגפת הקורונה, אשר ברוב המקרים אינם יכולים להזיק אך לצערנו גם אינם מועילים כלל, והפריך אותם. אנו מביאים לכם את המידע שפרסם ומבקשים שתעבירו אותו הלאה לכל מכריכם:




ויטמין C מגן מפני נגיף הקורונה

ארגון הבריאות העולמי מציין כי כאשר מדובר בשפעת עונתית רגילה, נמצא כי לצריכת ויטמין C יש קשר לשיפור יכולת ההתמודדות של האדם עם המחלה, אך לא למניעתה. במקרה של מגפת הקורונה לא נמצא קשר בין צריכת ויטמין C להגנה מפני נגיף הקורונה.


גרגור מי מלח מונע את מחלת הקורונה

אין לנו ספק כי גם אתם נחשפתם לשמועה כי גרגור מי מלח מספר פעמים ביום מסייע בחיסול נגיף הקורונה. ארגון הבריאות העולמי מציין כי לא נמצא קשר בין גרגור מי מלח לחיסול נגיף הקורונה.

 

אכילת שום

תרופות סבתא להתמודדות עם שפעת מסייעות להפחתת תסמיני השפעת ולזירוז ההחלמה ממנה. ארגון הבריאות העולמי כרגע לא נמצא קשר בין אכילת שום לחיסול נגיף הקורונה.

 

אנטיביוטיקה

ברשת רצות שמועות רבות הטוענות כי נטילת אנטיביוטיקה מחסלת את נגיף הקורונה. חשוב לדעת כי אנטיביוטיקה יעילה כנגד חיידקים, ספציפיים, הקורונה הינה נגיף ולא חיידק, ואנטיביוטיקה אינה יעילה כלל בהתמודדות עם נגיפים.


שתו כל רבע שעה

אחת השמועות שנפוצו הכי הרבה מתייחסת לטענה כי על מי שרוצים להימנע מלחלות בקורונה להקפיד לשתות כל 15 דקות מים או שתיה חמה. ארגון הבריאות העולמי מתייחס לידיעה זו ומבאר: לא נמצא קשר בין צריכת נוזלים תדירה להגנה מפני נגיף הקורונה והסיבוכים שלו.

 

הסרת שיער הפנים מגינה מפני הדבקות

שמועה זו נפוצה בעקבות הנחייה של גורמי הבריאות לצוותי הבריאות לגלח את זקניהם. ההנחיה נוצרה בעקבות מגבלת מסכות הפנים, אותן מחוייב הצוות לעטות על פניו, אשר נמצא כי אינן נצמדות לפנים במלואן כאשר איש הצוות מזוקן - רק לאנשי צוות אילו ניתנה הנחיה לגלח את זקנם.

 

אנשים צעירים לא חולים בנגיף הקורונה

אחת השמועות המסוכנות ביותר טוענת כי הנגיף מסוכן רק למבוגרים או לבעלי מחלות רקע. בניגוד למה שנפוץ ברשתות החברתיות, גם צעירים נמצאים בסיכון לחלות בנגיף הקורונה. רובם אמנם יפתחו תסמינים קלים בלבד ויחלימו מן המחלה, אך במקרים נדירים גם צעירים ללא מחלות רקע מפתחים סיבוכים כתוצאה מהידבקות בנגיף. ארגון הבריאות העולמי מציין כי על כל אדם, בכל גיל, להקפיד על ההנחיות ולהקפיד על שמירת ההיגיינה.

 

הרב יגאל כהן: קורונה - מידה כנגד מידה

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות