קורונה

שליח חב"ד בסין על הקורונה: אל תצאו מהבית

שמעון פרוינדליך, שליח חב"ד בביג'ינג סין, קורא לעם ישראל: לא תצאו מהבית, גם לא להתפלל במניין עם שמירת מרחק. צפו בו וקראו את דבריו


01/04/20 | ז' ניסן התש"פ
קורונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

עדותו של שמעון פרוינדליך, שליח חב"ד בביג'ינג סין

השם שלי הוא שמעון פרוינדליך, ואני שליח חב"ד בבייג'ינג, סין. הייתי רוצה להסביר לך מעט על וירוס הקורונה ועל הדרך בה הוא מתפשט.

 

יצאתם מהבית? זה מה שעליכם לעשות כדי למנוע את העברת הוירוס

כאשר מישהו משתעל, מתעטש או יורק, הטיפות נשארות באוויר עד ל-60 שניות (דקה אחת), למרחק של מטר אחד. כשאתם הולכים ברחוב, אתם עלולים אפילו לא לדעת כי 60 שניות לפני כן, מישהו השתעל או התעטש במקום הזה. ושעכשיו זה פוגע בידיכם, אפילו אם אתם חובשים כפפות, או בפנים שלכם. זו הסיבה שכשאתם מגיעים הביתה, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להוריד את הנעלים שלכם ליד דלת הכניסה, ולהוריד את המעיל ולהניח גם אותו ליד דלת הכניסה לבית. ואז, לפני שאתם נוגעים בדבר מה בבית שלכם, ללכת ישירות אל הכיור ולשטוף את הידיים בסבון, וגם את הפנים. אלו שני האזורים שחשופים מחוץ לבית.

 

מה עם מניינים באוויר הפתוח?

אני אומר את זה משום שהרעיון של מניינים מחוץ לבית הוא רעיון נוראי! זה הורג אנשים! זה מסכן חיים של אנשים . למה?  הסיבה פשוטה, אם בתנאים רגילים בחוץ הוירוס נשאר באוויר עד 60 שניות, דמיינו לעצמכם כמה רחוק הוא יגיע עם מעט רוח...זה לא משנה אם אתם שומרים מרחק של 2 מטרים. אתה נוגע בספר התורה, מישהו נגע בו קודם, והוירוס שהה על הכפפות שלו, עכשיו הוא יהיה גם עליך.

במניין בחוץ בלתי אפשרי לאדם שלא לגעת בפניו (באף, בעיניים, בפה) לאורך הזמן בו הוא שוהה בחוץ, וזו הדרך בה הוירוס נכנס אל הגוף. אני רוצה לדעת: אם זה באמת בסדר לפי המומחים הרפואיים לעשות מניין בחוץ, במרחק של 2 מטרים בן אחד לשני, למה משרד הבריאות הישראלי וארגון הבריאות העולמי לא אומרים שזה בסדר ללכת לים, לפארק, לגן השעשועים, רק תשמרו על מרחק של 2 מטרים בן אחד לשני? למה הם לא שולחים שוטרים למקומות הללו, כדי שיוודאו כי אנשים שומרים על מרחק של 2 מטרים בין אחד לשני, ואז זה יהיה בטוח. הם לא עושים את זה, כי זה לא מעשי!

אם אתם לא רוצים להסתפק במילה שלי, למה רחמנא ליצלן, אתם לא רואים כמה אנשים מתו בשבוע הזה כי הלכו למסיבת פורים, כי מישהו לא נזהר, כי מישהו עשה מניין, כי זה כל כך חשוב. ההלכה כותבת הרבה על חשיבות המניין, לא כשזה מגיע למגפה! לא כשחיים של אנשים נתונים בסכנה. אנשים מתים, אבל עדין יש אנשים שמתעקשים על המניין, ומזיזים הצידה כל דבר אחר.

 

זה פיקוח נפש

פיקוח נפש דוחה הכל, המניין גם כלול בהכל. ולכן אנ מפציר בכם שלא תעשו משהו חסר אחריות, רק בגלל שאתם רוצים ומרגישים שאתם צריכים לעשות את זה.

ה' יכול לעשות הכל, הוא ברא  את העולם יש מאין, הוא חצה את הים, מעמד הר סיני. ה' יכול לטפל במגפה הזו. אבל עלינו להיות אחראים. אנחנו נלחמים באיוב בלתי נראה, זה שאתם לא רואים אותו לא אומר שהוא לא קיים.

אנשים אומרים לי "אבל הרבי שלי אמר שזה בסדר". אני רוצה להגיד לכם משהו, אני לא מפקפק בידע של הרב שלכם או באינטיליגנציה שלו, אבל אני מסתכל בפרשת השבוע: "אם הכהן המשיח יחטא". הכהן הגדול יכול לעשות טעות. התורה הולכת רחוק יותר: "אם כל עדת בני ישראל ישגו" - אם כל בני ישראל יטעו. איך זה ייתכן? רש"י אומר: מה זה כל עדת ישראל? זה הסנהדרין.

דמיינו לעצמכם, אנחנו יודעים כי אחד הסנהדרין שקראנו עליו, מרדכי הצדיק, לפי רש"י, עשה טעות וגרם לכל עם ישראל לטעות.

 

פנייה אישית

לכן אני פונה עכשיו גם לרבנים, דיינים וראשי קהילות, וגם למתפלל הבודד. תבינו דבר אחד, אם אתם רוצים להיות בריאים, אם אתם רוצים לעשות סוף לוירוס הזה, יש רק דרך אחת, תישארו בתוך הבית. כשהייתי בסין כולם שאלו אותי, "איך זה שלא נדבקת?", "איך זה שהקהילה שלך לא נדבקה?" וכולם האמינו לעדות שלי אז. ולא הטילו ספק איך זה אפשרי, כי האמינו לדברי.

אני אומר לכם, אותו שמעון פרוינדליך שאמר לכם את זה אז, אומר לכם את זה כעת. הדרך היחידה בה נצליח להיפטר מוירוס הקורונה היא סגר מוחלט, בו אתם עוזבים את הבית רק לדברים חיוניים.

אנחנו נכנסים עכשיו לשבת הראשונה של חודש ניסן, הלוואי שזה יהיה באמת חודש של ניסי ניסים. תדאגו לעצמכם, לאהובים שלכם, לקהילה שלכם, לעולם, היום! כדי שיוכל להיות לנו עתיד בהיר יותר וטוב יותר. ושנשמע חדשות טובות.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות