פרשת השבוע

שידור חי החל מהשעה 9:00: מתכוננים לשבת עם גדולי הרבנים והדרשנים - פרשת תרומה תשפ"א

כל יום שישי החל מהשעה 9 בבוקר ועד כניסת השבת - מכניסים את השבת מתוך קדושה ותורה


19/05/20 | כ"ה אייר התש"פ
פרשת השבוע

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

רשימת הרבנים:
הרב חיים זאיד, הרב אבנר קוואס, הרב זמיר כהן, הרב שניר גואטה, הרב יגאל כהן, הרב יצחק פנגר, הרב ליאור גלזר, הרב אהרן לוי ועוד

ויקחו לי תרומה - דבר תורה קצר של הרב מנדל ,מנהל מוקד תהילים ארצי, לפרשת תרומה

פעם אחת ר' זושא  מאנפלוי זכר צדיק וקדוש לברכה  הגיע לשבות באיזו עיירה. הוא נכנס להתפלל ערבית, המנהג שם היה שהגבאי מסדר בסיום התפילה איפה שהאורחים יתארחו. את הפחח הוא שם אצל המסגר. את הנגר אצל הרצף וכו'. 

כשר' זושא סיים להתפלל, בית הכנסת היה ריק, והגבאי בדרך הביתה... הוא רץ אל הגבאי ושאל: מה איתי? אמר לו הגבאי: כבר סידרתי את כולם, אין מקום... אבל אם תרצה, ראש הקהל מארח בביתו המון אנשים, אבל התנאי זה שחייבים להיות תלמידי חכמים למדנים. אולי תצליח בשקט לחמוק פנימה ולהתערבב איתם.

ר' זושא חמק פנימה, הציבור כבר אחז עמוק עמוק בתוך האוכל , ר' זושא תופס כוס יין ומתחיל לקדש בקול רם. בעל הבית ניגש אליו לפני הנטילה, ומבקש ממנו שיאמר איזה חידוש תורה. "אין לי", אמר ר' זושא. טוב, אולי איזה  דבר תורה על הפרשה משהוא קטן ? "לא יודע". חומש עם רש"י אתה יודע לקרוא? "גם לא...". אמר לו בעל הבית: שבת שלום, אבל צא החוצה.

הרבנית של בעל הבית אמרה לו: מהבית הזה לא זורקים אף יהודי באמצע סעודת שבת. קם אחד הנוכחים ואמר לר' זושא: תהלים אתה בטח יודע, תגיד משהו מתהלים...". 

אמר ר' זושא: באמת יש לי קושיא... בהגדה של פסח אנחנו אומרים 'זכר למקדש כהלל'. לא הכרתי את הלל הזקן, אבל אם הזכירו אותו בהגדה, כנראה שהוא צדיק גדול! אבל בתהלים פרק י' כתוב: "כי הלל רשע...". אז הלל היה צדיק או רשע? כל הקהל התפוצצו מצחוק, ובעל הבית הוסיף: "ממש קושיא של עצומה....

אמר ר' זושא: אבל יש לי גם תירוץ... הלל מההגדה הוא צדיק גדול, שהרי הוא אומר "כל דכפין ייתי ויכול", כל מי שרוצה שיבוא ויאכל, הכנסת אורחים בלי אפליות! ואז הוא הצביע על בעל הבית ואמר: אבל הלל מהתהלים הוא רשע מרושע, "כי הלל רשע על תאוות נפשו", כל הכנסת האורחים שלו זה בשביל למלאות את התאווה שלו! כל הקהל דמם, ובעל הבית הגיש לפניו בשר ודגים... .

על זה אומר הפסוק בפרשת השבוע :"דבר אל בני ישראל ויקחו לי תרומה", מפרש רש"י 'לי' - לשמי! תעשה לשם שמיים! בלי שיקולי רווח, בלי שיקולי כבוד ובלי חשבונות של שאר דברים. בלתי ל-ה' לבדו!  תן ליהודי לאכול בלי דרישות לפני ואחרי .זהו הכנסת האורחים הרצויה.

וכמו שכתב ה"פלא יועץ" "ומתנאי מצוות הכנסת אורחים, "שיהא מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות, ויותר חשוב ומקובל ומרוצה בעיני אלוקים ואדם פת חרבה עם יפה עיניים וטוב ראי ממאכילו פטומות בפנים זועפות". 


שבת שלום ומבורך,
הרב מנדל


זמני כניסת השבת

ירושלים 16:53
תל אביב 17:09
 חיפה 17:01
באר שבע  17:11
​טבריה 16:56
צפת 17:01
אילת 17:02

זמני יציאת השבת

ירושלים 18:06
תל אביב 18:08
חיפה 18:06
באר שבע 18:08
​טבריה 18:04
צפת 18:04
אילת 18:08

כנסו - נוסח הדלקת נרות שבת - תפילה (כולל תפילה לשבת מרבי נחמן)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא פרשת השבוע
X
  • © כל הזכויות שמורות