חגים וזמנים

7 פעולות שכדאי לכם לעשות בחודש אלול

חודש אלול מסכם את השנה החולפת על פי לוח השנה היהודי. בחודש זה, המוקדש לסיכום השנה ולהכנה לשנה הבאה, יש מספר דברים שכדאי לעשות כדי להתכונן בצורה מיטבית ולזכות לשנה טובה ומתוקה


23/08/20 | ג' אלול התש"פ
חודש אלול

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

תקיעת שופר

תקיעת שופר לא נעשית רק בראש השנה או בצאת יום הכיפורים, אלא בכל אחד מימי חודש אלול, חוץ מבשבת. הסיבה לתקיעה בשופר בחודש אלול היא כדי לעורר אותנו לחזרה בתשובה ולתיקון מעשינו, כמאמר הפסוק: ''היתקע שופר בעיר ועם לא יחרדו?'' קול השופר מעורר את הנפש לתיקונה ולחזרה בתשובה על מעשים לא ראויים.

 

איחולי כתיבה וחתימה טובה

בחודש אלול נהוג להוסיף את המשפט: ''כתיבה וחתימה טובה'' כאשר מסיימים שיחה או התכתבות עם חבר. למילים שלנו יש כח לפעול ולכן כדאי שנשתמש בהן כדי לברך את קרובינו לשנה טובה ומתוקה.

 

קריאת פרק כ''ז בתהילים

בחודש אלול, בתפילות שחרית ומנחה, נהוג להוסיף את פרק כ''ז בתהילים בסוף התפילה. המזמור נפתח במילים: ''לדוד, ה' אורי וישעי, ממי אירא, ה' מעוז חיי, ממי אפחד?'' הסיבה לאמירת פרק זה בחודש אלול היא שבו מוזכרים כל חגי חודש תשרי וכן המזמור מדבר על התעוררות וקרבה לה'.

 

מוסיפים 3 מזמורי תהילים בכל יום

מא' באלול מתחילים לומר שלושה פרקי תהילים בכל יום לפי הסדר, עד ליום כיפור שבמהלכו אומרים עוד 36 פרקים נוספים עד לסיום הספר, תוך 40 יום מר''ח אלול ועד יום הכיפורים.

 

בדיקת תפילין ומזוזות

בחודש אלול נהוג לשלוח את התפילין והמזוזות לבדיקה, כדי לוודא שהן כשרות. זאת משום שבחודש אלול עורכים חשבון נפש לסיכום השנה החולפת ובדיקת התפילין והמזוזות היא מעין הכנה לשנה החדשה.

 

אמירת סליחות

על פי מנהג הספרדים ועדות המזרח מתחילים באמירת סליחות מראש חודש אלול ולמנהג האשכנזים מתחילים כשבוע לפני ראש השנה. באמירת הסליחות אנו מבקשים מהקב''ה שיסלח לנו על חטאינו בשנה החולפת ומבקשים ממנו שיכתוב אותנו לחיים טובים וארוכים.

 

חשבון נפש וחזרה בתשובה

בכל חודש אלול ועד ליום הכיפורים, יש להקדיש זמן לעריכת חשבון נפש כדי לבדוק את מעשינו בשנה החולפת ולתקן את מה שפגמנו לקראת השנה הבאה עלינו לטובה.

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא חגים וזמנים
X
  • © כל הזכויות שמורות