חינוך ילדים

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: מדליקים את האור בחינוך הילדים

הרב יאשיהו פינטו שליט"א במסר קצר על איך לא לחנך ילדים, צפו וקראו את דבריו המחזקים


01/09/20 | י"ב אלול התש"פ
חינוך הילדים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

 

איך לא מחנכים

הערך של חינוך הילדים ערך עליון שאין שני שלו. חינוך הילדים זה הדבר החשוב ביותר לחייהם. כל הנזקים שיש לאדם, הוא מוריש אותם לדור הבא, לילדים. אדם יכול לשבור את הילד שלו, לצעוק על הילד שלו. אנחנו נגד חינוך של הרמת ידיים, הרמת ידיים זה לא חינוך. אנחנו נגד חינוך לשבור את הילד, לשבור ילד זה לא חינוך.

יש אנשים שמאלפים ילדים, כמו שיש משחקים, כמו כלב צעצוע של ילדים שמטעינים אותו והוא הולך, כשמסתיימת ההטענה הוא נעצר. ככה יש הרבה בעלי תשובה שחזרו בתשובה, מילאו, מילאו, מילאו את התשובה והתשובה רצה רצה רצה, עד שנגמר המילוי והתשובה נעצרת. התשובה נעצרת - האדם נעצר. רואים בן אדם מגיע לתשובה - עד גבול. הולך בדרך השם - עד גבול. הוא לא יודע איך לעלות קדימה. גם התשובה שלו היא תשובה בגבול.

 

מדליקים את האור בחינוך

לשבת לצעוק על הילד זה לא גבול, זה כמו לקחת מקל ולהרביץ לחושך. החושך ילך? החושך לא ילך, הוא ישאר. רוצה להדליק אור? תדליק אור, ילך החושך. תרביץ לחושך עם מקל, החושך לא ילך. לחנך ילד, זה לא לחנך ילד עם מקל. לחנך ילד, זה לא לחנך ילד בצורה לא טובה.

הרמב"ם אומר שאבא המחנך את ילדו בצורה קשה, הוא מביא את הילד לגבולות לא טובים. האבא חייב מרדות. אם יש אבא שלוחץ, לוחץ, לוחץ, לאיפה אתה לוחץ את הילד? אדם יש לו גבול. אדם יש לו גבול בשכל, אדם יש לו גבול ביכולת. לאן אתה לוחץ? הרמב"ם אומר שהוא חייב מכת מרדות. אסור לאבא ללחוץ ילדים בכלום.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים? ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות