חינוך ילדים

"כל ילד יהודי הוא מנוע של מטוס"

הרב אליהו רבי בסיפור מרגש על השיחה שהייתה לחמו עם מרן הרב עובדיה יוסף זי"ע על שלישית בניו הקטנה והמסר שאנחנו יכולים ללמוד ממנה


27/10/21 | כ"א חשון התשפ"ב
הרב אליהו רבי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


חינוך הילדים הוא חינוך ההורים

אנחנו כהורים מחנכים את עצמנו, ובזכות כך זוכים לילדים מחונכים. הסכמנו לא אחת כי החינוך האמיתי הוא חינוך להורים, וממילא יוצאים ילדים מדהימים ונפלאים שכאלו, ולא ההיפך. 

 

שלישיה

מורי חמי זכה ונולדה לו שלישיה. אתם יודעים מה זה לגדל שלישיה? שלא תדעו מצרות. שהשם יזכה כל אחד ואחת מכם לפחות לחמישיה. שלישיה פירושו שלושה שגדלים האחד על יד השני, מחכימים פי שלושה מאשר ילד רגיל מחכים. זה משהו איום ונורא. משתוללים, קופצים, מרביצים. משהו שקשה מאוד להכיל. והשם מעניק את זה רק לבתים שיש להם כוחות באמת, להחזיק כזו שלישיה.

חמי נהג להתפלל אצל מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. הוא היה מגיע עם השלישיה לתפילה והם היו חוגגים, כל בית הכנסת היה מתנהל סביבם.
יום אחד חמי ניגש לרב עובדיה יוסף ואמר לו: "אני מרגיש לא בנוח שאני מביא אותם לביתך, כי הם עושים לך בלגן. אולי אחד מלהביאם אל בית השם?".
אמר לו מרן הרב עובדיה: "יקירי, אתה יודע מי אלו הילדים הללו?".
אמר לו חמי: "מי? ילדי! מה יותר מזה?"
אמר לו מרן: "שים לב טוב יקירי, אתה לא יודע, אבל כל ילד יהודי קטן הוא מנוע של מטוס, מנוע של אוניה או לפחות מנוע של אוטובוס, שנכנסו בגוף קטן כל כך. אין למנוע הזה היכן להוציא את המרץ ואת הכוח. עדיף שיעשו זאת פה. אני רואה בהם את הטוב ואת הגדלות ואת העתיד, ולא את הבלגן ואת ההרס שהם עושים כאן בתור ילדים קטנים".

 

תסתכל רק על ילדיך שלך

מורי ורבותי, אם כל אחד מאיתנו יסתכל במבט הזה רק על ילדיו שלו, לא על ילדי השכנים ולא על כל עם ישראל כמו שמרן הרב עובדיה יוסף, זכותו תגן עלינו, היה מסתכל. הרי שנהפוך את העולם באמת. כי אם כל ילד יבין שהוא לא אסון, שהוא לא סבר, הוא לא בעיה, אלא הוא הפוטנציאל האדיר והגדול שטרם הגיע להתממשותו, הרי שנזכה שכל בנינו יהיו למודי השם, ורב שלום בניך.  

 

בהצלחה רבה לכולנו באחד מאתגרי החיים המדהימים, הנפלאים והיפים ביותר, וברוכים תהיו.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות