חינוך ילדים

בין עשרות למאות פעמים - החלק החשוב ביותר בחינוך הילדים

הרב אליהו רבי שם דגש על ההיבט החשוב ביותר בחינוך הילדים, זה שאף פעם לא יכול להיות יותר מדי ממנו. חשוב שתקראו


14/12/20 | כ"ח כסלו התשפ"א
חינוך הילדים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

 

שלושה דברים מייצרים חינוך מושלם:

הדבר הראשון - תפילה
הדבר השני - דוגמא אישית
והדבר השלישי, והגדול והחשוב ביותר - חום ואהבה. ילד ללא חום ואהבה, נובל.

 

איך נדע האם אנחנו מעניקים מספיק חום ואהבה לילדינו?

קחו שאלה אחת, אשר התשובה עליה מעידה כאלף עדים, עד כמה אנחנו עושים זאת טוב. האם לדעתך, אתם מעניקים חום ואהבה לילדים כפי שראוי? פחות מכפי שראוי? או, יותר מכפי שראוי? האם אתם עושים זאת כפי שצריך לעשות? 100%? 120%? או, 80% ומטה?

כל מי שעונה 80% ומטה, מצבו קשה לחלוטין והוא חייב שיפור בנקודה קשה זו. גם מי שאומר שהוא עושה זאת ב-100% נכון, נמצא בסימן שאלה גדול עד כדי חשד עצום שהוא עושה זאת לא בצורה הטובה ביותר. רק מי שאומר שלדעתו הוא עושה זאת ב-120% או ב-150%, מתחיל להתקרב למה שבאמת זקוק הילד שלו. למה?

 

מה הילדים שלנו מבינים?

הילדים שלנו, לא מבינים כמונו את העברית הצחה שלנו, לא מבינים מספיק אפילו את החיבוקים שלנו, אם אנחנו עושים את זה במרווחים גדולים מדי, אם אנחנו עושים את זה בצורה חלשה מדי, הם קולטים רק חצי ולפעמים אפילו רבע, ממה שעשינו למענם. רק אם אנחנו כהורים עושים 150%, יש סיכוי שמחלחל לילדים שלנו.

משהו בסגנון של ה-100%. מילים חמות וטובות כמו: "אין כמו הבן שלי בעולם", "אני אוהב אותך אהבת נפש, מוכן לעשות למען הכל. אל תהסס לדבר אתי גם על שטויות שעשית, כי האהבה שלי אליך לא תלויה בשום דבר אחר", "אין דבר יפה יותר ממך בעולם". חיבוקים, נשיקות וכל מה שיכול להעיד בכל מגזר ובכל עדה על חום ואהבה. עושים זאת בין עשרות למאות פעמים ביום, בשבוע. בכל הזדמנות, בכל מפגש עם הילד. אם עשית את זה הרבה יותר מכפי כוחך, והרבה יותר ממה שאתה משער שהבן שלך צריך וזקוק, הרי שיש סיכוי טוב שהתקרב למה שהוא צריך וזקוק באמת.

 

חום ואהבה מעניקים בכפל כפליים ממה שנראה לנו נכון לעשות, וזוכים לראות נחת ופירות מדהימים וטובים שיגרמו לדור העתיד להראות הרבה יתר טוב, אפילו מהדור הנוכחי והמדהים הזה.

ברוכים תהיו.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

 

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות