חינוך ילדים

חינוך ילדים - לפעמים רבע שעה מספיקה

לפעמים כל מה שצריך הוא רבע שעה נקיה מהפרעות. הרב ישראל אברג'ל במסר קצר ומדויק על הדרך הנכונה לחינוך הילדים


14/10/20 | כ"ו תשרי התשפ"א
חינוך ילדים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

 

להגיע לנפש של כל אחד

אשרי אדם שיודע זמן, יודע להשקיע בכל אחד, להגיע לנפש של כל אחד. לפעמים תשב עם ילד רבע שעה, אבל ברבע שעה הזו אתה רק אתו. תמיד ברבע השעה הזו, יש 30 צלצולים בטלפון, אז מראש אתה משתיק אותו, ואתה שום אותו באיזו מגירה, במרחק מספר מטרים. לא אכפת לך, מכבה אותו. תגיד: "כל העולם יקפוץ. עכשיו הבן שלי יותר מכולם". רבע השעה הזאת, היא חזקה מאוד. היא חזקה ביותר, היא תעצים את הילד הזה בלי סוף. כי הוא יודע, אני הכי חשוב עולם לאבא שלי. אני הכי חשוב עולם לאמא שלי. ילד כזה, אף פעם לא יפזול החוצה. אף פעם הוא לא יתעה בשדות זרים.

 

בילדים חייבים השקעה

אבל ילד שאף פעם אין זמן בשבילו, זה מסוכן מאוד. זה הכי מסוכן. חייבים להשקיע. כמו כל עסק, אם לא תשקיע לא תקבל פירות. בילדים, חייבים השקעה! אז הפרנסה זה חשוב, אבל זה החלק הכי שולי בהשקעה בהם. 

מה זה נקרא השקעה? להגיע לנפש שלהם. להעצים אותם, לקשור קשר נאמן אתם. טיול, לא טיול, זה סתם שטויות. יותר, פחות, לא מועיל-לא מזיק. אבל להגיע לצורך של הנפש שלהם, ליקר כל אחד במקום שלו, לכבד כל אחד במקום שלו, להטות אוזן קשבת, להרגיש את הצורך שלהם, להבין את הנפש שלהם...

 

ילדים היפראקטיביים

רוב הילדים ההיפראקטיביים, אם היום מגיעים אליהם נכון, היו מגלים שהם הילדים הכי טובים בעולם. הם חכמים, הם פקחים, הם חריפי שכל. הם בעלי כלים רחבים, שהסביבה שלהם לא מכילה אותם. ברגע שיכילו אותם, הכל יראה אחרת. ילדים כאלו אף פעם לא היו נפלטים ממסגרות.


לא להתנהל בלחץ

אבל אי אפשר להתנהל בלחץ. מי שמתנהל בלחץ, הוא לא יכול להצליח בכלום, כי הלחץ סותם כל חלק טוב. ולכן אשרי אדם שלומד ממילים אלו דבר אחד: סדר בחיים. זמן לכל דבר: זמן תפילה - תפילה, מחר את הולך עם הילדים? קח את הטלפון, תראה עכשיו הפלסטיק הזה יהפוך להיות דומם, ינוח ליום. לא תרד מנכסיך בגרם, לא יגרע חלקך בכלום. אולי רק תגלה בשורות טובת, שבעזרת השם ביממה הזאת תתעשר. בלי טובות של אף אחד. אבל תשקיע בהם. תנקה את הראש מכל טרדה, תהיה רק אתם.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות