חינוך ילדים

"אין איש בעולם שיכול עזור לילד יותר מאשר הילד בכבודו ובעצמו"

הרב אליהו רבי: אם השכלנו בחינוך לא להורות לילד מה לעשות, אלא לגרום לבד להחליט מה לעשות ולקבל את ההחלטה הזו. הרי שהצלנו את חייו.


23/08/21 | ט"ו אלול התשפ"א
הרב אליהו רבי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

ההחלטה שקיבל ה'בן איש חי'

מספרים על רבינו ה'בן איש חי' כי כאשר היה ילד נפל לתוך הבאר והיו בטוחים כי נפח את נשמתו. בניסי ניסים הצליחו להצילו ברגעים האחרונים. כשהתעורר בעודו שוכב על מיטת חוליו, התחייב לקדוש ברוך הוא להקדיש את כל חייו לתורה. וכך היה. 

 

תן לילד קבל את הדברים מיוזמתו

אנחנו מאמינים כי כל אדם יכול להתחזק, כל ילד יכול להפוך להיות אחד מגדולי הדורות. אבל אנחנו מבינים דבר אחד חשוב יותר, אם הילד קיבל את זה על עצמו מיוזמתו אין משהו שיכול להתחרות בכך. לא כי אנחנו התעקשנו, לא כי אנחנו שכנענו, אלא כי הוא מיוזמתו בחר בכך. הגמרא במסכת ברכות אומרת: "טובה מרדות אחת בלבו של אדם יותר מכמה מלקיות". כלומר, תחבוט באדם מאה מכות, לא תישר אותו כמו מכה אחת שהוא נותן לעצמו בתוך הלב ואומר: "בוא ונפתח בדף חדש".

 

אין איש בעולם שיכול לעזור לילד יותר מהוא עצמו

אין אדם בעולם שיכול לעזור לך יותר מאשר אתה בעצמך.אין איש בעולם שיכול עזור לילד יותר מאשר הילד בכבודו ובעצמו. אם השכלנו בחינוך לא להורות לילד מה לעשות, אלא לגרום לבד להחליט מה לעשות ולקבל את ההחלטה הזו. הרי שהצלנו את חייו. הרי שהפכנו אותו מההוא שמקבל פקודות, לאותו אחד שמייצר את הפקודות לבד ומוביל את חייו בהצלחה.

 

תן לו לקבל את ההחלטות בדרכו

חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה. תן לו שמיוזמתו יקבל על עצמו את הדברים הטובים, תן לו שיקבל לבד את ההחלטות הנכונות. תכוון אותו לשם ותו לא, ותראה עד כמה ילד כזה יוצא מוצלח ומבורך הרבה יותר, מכיר את הדרך ויודע להתגבר על כל האתגרים והמכשולים של החיים.

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות