חינוך ילדים

"משם אנחנו רק מאבדים את טובי בנינו"

הרב אליהו רבי במסר מחזק נוסף על הדרך בה נוכל לגדל ילדים מוצלחים


14/01/21 | א' שבט התשפ"א
הרב אליהו רבי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:
 

ילדים גדלים

בעזרת השם נזכה להחתנך ועל פי זה לחנך את ילדינו. ישנם הורים שלא מעכלים שהילדים שלהם גדלו. ישנם הורים שלא מבינים שילד בן 17 אמור לקבל יחס אחר מאשר ילד בן 10. ישנם כאלה שחושבים שאם הוא הבן שלי, מותר לי לפגוע בו ולהשפיל אותו, כי הוא בוודאי יודע עד כמה אני אוהב אותו, ואני גם מדי פעם אמור לישר אותו. "יַסֵּר בִּנְךָ וִינִיחֶךָ וְיִתֵּן מַעֲדַנִּים לְנַפְשֶׁךָ." (משלי, כט, יז).


רוצה כבוד? תכבד!

מורי ורבותי, לחבוט בילד זה הרבה פחות חמור מאשר לדבר איתו בצורה לא יפה. לדבר איתו בצורה לא יפה זו חבטה בנפש, היא הרבה יותר חמורה מאשר חבטה בגוף. אם הילד שלך גדול, הוא אמור לקבל יחס של גדול. ככל שתתנהג אליו בכבוד יותר, כך הוא יחזיר לך יחס של כבוד. כיל ילד שמרגיש אפס, מתנהג כמו אפס. לעומתו, ילד שמרגיש עשר, מתנהג כמו בעל מדרגה של עשר. 

ואם אתה בספק? ואם אתה לא יודע אם אלו המילים הנכונות לומר לבנך בגיל הזה, תמיד תלך לחומרא. ככל שתתנהג עם בנך בצורה בוגרת יותר בזמן שהוא צעיר וקטן, תזכה לקבל בן בוגר יותר ומוצלח יותר.


לא לאבד את הבנים

עם שני דברים נולד כל אדם בכל מקום בעולם: עם אהבה למתוק ועם אהבה לכבוד. אין מישהו שלא אוהב את שני הדברים הללו. נס, שבכזו קלות ניתן להעניק לילד משהו שיגרום לו לרצון לגדול ולפרוח בדרך הישרה. לעולם לא נבזבז את הדבר העצום הזה, ולא נלך על הדרך הקלה לכאורה של לפגוע והלרים צעקות ולהשפיל את הילד, כי משם אנחנו רק מאבדים את טובי בנינו.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות