חינוך ילדים

חינוך: מגיע גיל בו הילד כבר לא שואל את הוריו לאן ללכת

יחסי גומלין בחינוך ילדינו, מה זה אומר בדיוק? הרב אליהו רבי עושה סדר בדברים ומבאר את המושג החשוב הזה בחינוך ילדינו


11/11/20 | כ"ד חשון התשפ"א
הרב אליהו רבי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

 

חינוך הילדים, או ליתר דיוק: חינוך ההורים

גם בחינוך הילדים, אמורים להיות יחסי גומלין. ושימו לב טוב, כלפי מה דברים אמורים: מגיע גיל כלשהו, בו הילד כבר לא שואל את הוריו לאן ללכת. החברים שלו הם כבר כאלה שקובעים לדבד את סדר היום, קובעים לבד פגישות בערבים ויודעים להעלם. אם הבן שלך, למרות כל זאת, הרים טלפון וביקש רשות לצאת הערב למפגש עם חברים, כל עוד ולא מדובר בדבר ארור או מסוכן, אתה אמור להסכים, למרות שזו לא הדרך שהיית בוחר בה מראש.


על אמון מחזירים אמון

כלומר, קח בחשבון שהילד יכל לעשות זאת מבלי להודיע לך, כי הוא כבר הגיע לגיל ההתבגרות, ובגיל הזה הוא וחברים שלו בדרך כלל לא שואלים כאלו שאלות. אם הוא כן שאל, זה אומר שהוא הביע בך אמון מעבר לשגרה. על האמון שקיבלת מעבר לשגרה, תחזיר לו אמון. תברר, האם מדובר בחברה טובה? האם מדובר במעשה טוב? האם אין שם אי אלו שקצים ורמשים שעלולים לדרדר את בנך? אם לא, שלח אותו, למרות שזה עלול לגרום לאי אלו הפרעות ולא בדיוק מוצא חן בעיניך, למרות שהיית מעדיף שהוא ישן בזמן ויקום מחר עוד לפני הזמן. הכל טוב ויפה. אבל כאן, יחסי הגומלין אמורים להגיע לידי ביטוי. הבן שלך התנהג אליך יפה, הוא עשה למענך משהו מעבר למחויבות שהשכל הקטן שלו דורש ממנו, אם הוא עשה זאת אתה אמור להחזיר לו גם משהו, מעבר למחויבות שהשכל הגדול שלך דורש. אם אתה מבין שהוא עשה פה צעד נכון, תחזק את הצעד הזה, אל תגרום לו להתחרט ולאמר לחברים שלו: "בפעם הבאה, גם אני כמוכם, לא אבקש רשות מהורי".
 

יחסי גומלין בכל דבר בחיים

יחסי הגומלין הללו יכולים להיות בכל דבר בחיים, בין בבקשת רשות לצאת לטיול ובין בקניה או רכישה של דבר נכון או ל נכון. לא עושים טעויות, לא עושים שטויות ולא מתירים דברים אסורים. אבל, דברים שנמצאים בשטחים האפורים, הם לא באמת אסון אך לא תכננו מראש, ככל שנקבל הבעת אמון מילדינו, נחזיר להם על כך ונזכה לאותה הבעת אמון בכפל כפליים. ברוכים תהיו.

 

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות