חינוך ילדים

הרב ישראל אברג’יל: למה הם עושים דברים מאחורי הגב שלך?

הורים רבים לא מצליחים להבין מדוע ילדיהם פועלים בניגוד להנחיות שהם נותנים להם ומסתירים זאת מהם, הרב ישראל אברג'ל מניח את האצבע על הסיבה העיקרית ועל הדרך לשנות


21/06/21 | י"א תמוז התשפ"א
הרב ישראל אברג’ל

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

מדברי הרב בסרטון:
 

למה הם עושים דברים מאחורי הגב?

הרבה מאוד טעויות קורות עם הילדים, בפרט בני נוער, בני או בנות השם ישמור עליהם. בגלל אימה יתרה שמטילים בבית, אז הם נאלצים לעשות אחרי הגב. אחרי הגב הזה מוליד רעות רבות מאוד. אחר כך כשמגלים דברים זה כבר חורבן, זה לא... זו עובדה מוגמרת, זו מציאות שקשה להתמודד איתה. מי שרוצה להצליח, חייב לפתח קשר של חברות עם הילדים.

 

להיות חברי אמת של הילדים שלנו

אני לא יודע כמה אנשים יצרו קשר חברות וידידות אמת עם הילדים. כמו שזכור לטוב אבא מארי (אבי מורי), החסיד הקדוש רבי יורם מיכאל עשה איתנו. וזה מוסר השכל. יכול להיות גדול וחובק עולמות, זה לא סותר! אבל צריך למסור נפש על זה!


"ברא מזכה אבא"

תזכור, מחר הם אלו שאמורים להגיד: "יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ שְׁמֵהּ רַבָּא...". הם אמורים לעזור לך, כי "ברא מזכה אבא", אבא לא מזכה ברא, אבל ברא מזכה אבא. אפשר שאבא יעזור לבן, אבל הרבה יותר קשה שאבא יעזור לבן רוחנית אחרי 120, מאשר הבנים יעזרו להורים שלהם. הטבע של העולם שהנולדים עוזרים להורים אחרי 120 שנה. אחת הזכויות הגדולות ביותר ביום הדין, זה הילדים היקרים. 


כוח שאין לו גבול

לכן אשרי אדם שגם יושב עם הילדים, קובע איתם קביעת בלימוד תורה בבוקר או בערב, מה שמסתדר. שתהיה קביעות, אפילו קטנה, אבל איכותית. זמן טוב, להמתיק להם את היום, להמתיק להם בדברי טעם. דברי תורה מתוקים מדבש, חביבים. להוליד בהם אהבת ה', להוליד בהם יראת ה', להוליד בהם דבקות, רגש של דביקות בה'. זה כוח נדיר, כוח אדיר, כוח עצום. זה כוח שאין לו גבול.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות