חינוך ילדים

הרב יאשיהו פינטו: לא מחנכים ילדים בבית ספר

צפו וקראו את המסר הקצר של הרב יאשיהו פינטו שליט"א אודות השורש האמתי של חינוך הילדים


17/05/20 | כ"ג אייר התש"פ
חינוך הילדים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

אנשים חושבים שלחנך ילד, זה כמו לקחת חליפה ולשלוח אותה לניקוי יבש או לקחת בד ולתת אותו לחייט לתפור חליפה. מה האבא והאמא חושבים? לוקחים ילד, שולחים אותו לבית הספר, כמו ששלחו אותו לחייט לתפור חליפה או כמו ששלחו חליפה לניקוי יבש לנקות אותה. זה לא נקרא חינוך ילדים. בית ספר, ישיבה, תלמוד תורה, זה רק עוד משהו בכל המכלול של החיים, של האדם, של האבא, של האמא, של הילד. הבית ספר הוא לא כמו חליפה ששולחים ונעשית נקייה בניקוי ישב. החינוך של הילד מתחיל מהבית, איך שהאבא מתנהג, איך שהאמא מתנהגת, מה מלמדים את הילד, איך מלמדים את הילד, איך האבא מתנהג עם האמא, איך האמא מתנהגת עם האבא, איך מדברים, איך שואלים, איך עונים. בית הספר הוא לא אומן, ילד הוא לא דבר שנותנים לאומן שיעשה את המלאכה ויחזיר את הילד מוכן. בית הספר זה רק חלק מהחיים, חלק מהעבודה שאדם צריך לעבוד ולהשקיע בחינוך הילדים.

את כל התפיסה של החינוך של הילדים, האבא והאמא צריכים לקחת ליד שלהם ולא רק לסמוך, זה שהוא הולך לבית הספר פה נגמרה כל הבעיה, ופה יצאתי ידי חובה של החינוך. העבודה של החינוך זו עבודה שמוטלת על האבא והאמא, וצריכים לעשות את זה באומנות ובחוכמה גדולה ביותר. ילד לא גדל עם נשמה גבוהה, ילד לא גדל ומתנהג טוב אם הוא רואה שהאבא צועק על האמא, אם הוא רואה שהאמא לא מתנהגת יפה. אם הוא רואה שהאבא מתנהג בצורה לא טובה, הילד יתנהג יותר גרוע. אי אפשר לדון את הילד ואי אפשר לבוא בתביעה אל הילד אם הוא רואה התנהגות לא טובה אצל ההורים. קודם כל צריך לתקן את ההתנהגות של ההורים. אחרי שאדם מתנהג ומתקן את ההתנהגות שלו, אז יש לו כח שהחינוך שלו יהיה חינוך אמיתי ולא חינוך מהפה לחוץ. לא חינוך רק מהפה שמדבר, אלא חינוך אמתי.

חז"ל אומרים: אסור לשקר לילד, אסור לומר לילד אני אתן לך כך וכך ולא לתת לו. התורה מדגישה וחז"ל מדגישים, איך שמלמדים את הילד להתנהג, ככה הוא יגדל ויתנהג בצורה יותר חמורה ויותר קשה. לכן צריך האדם להקפיד בכל כוחו להשתדל להזהר בכל עניין של חינוך הילדים.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים? ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות