חינוך ילדים

מתי מסתיים החינוך?

הרב אורי גמסון בסיפור מרתק על התנא פלימו ועל המסר שכל אדם צריך ללמוד על מהות החינוך


30/01/21 | י"ז שבט התשפ"א
חינוך הילדים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


האם יש איזשהו שלך שאפשר להצביע עליו ולומר: "זהו, אני אדם מחונך", או, "הילדים שלי ילדים מחונכים"?

פלימו היה חכם מדור התנאים שחי במאה ה-2 לספירה בארץ ישראל. אין עליו יותר מדי מידע ביוגרפי, אבל סיפור אחד משמעותי הוא השאיר אחריו. הסיפור קשור למה שפלימו נהג לומר שהשטן כבר לא יכול עליו, הוא כבר נמצא במצב בו לא משנה מה השטן יעשה, הוא יתגבר עליו. השטן שמע את זה, וביקש את רשותו של אלוקים לנסות את פלימו.

הוא הגיע לביתו של פלימו לבוש כקבצן, עם מראה מאוד לא נעים, בערב יום כיפור, כשכולם לחוצים לפני היום הקדוש, וביקש משהו לאכול. כיוון שבני הבית היו לחוצים, הם הוציאו לשטן אוכל החוצה. פנה אליהם השטן ואמר: "אתם יושבים בבית, ולי אתם מביאים אוכל החוצה?" בעקבות ההערה הזאת, פלימו פנה לשטן והזמין אותו לסעוד בתוך הבית יחד איתם. הבעייה היתה שהריח שהוא הדיף היה נורא, והמראה שלו היה מאוד לא נעים. בנוסף לכל זה, ההתנהגות שלו גרמה תחושה מאוד לא נוחה בקרב כל בני הבית, עד שפלימו העיר לשטן הקבצן שלא כך מתנהגים. בעקבות ההערה, נעלב השטן הקבצן ועשה את עצמו כאילו הוא נפטר משברון לב.

פלימו שקלט מה קרה באותו הרגע, תפס שלמרות הניסיונות שלו לעשות חסד וצדקה, הוא הצליח. ויותר מזה, הוא גרם צער לאדם שהוא לא מכיר. רגשות החרטה הובילו את פלימו לבית הכנסת, שם הוא פגש את השטן שסיפור לו שהוא היה אותו קבצן, ושכל זה היה ניסיון מאת ה'. ואז השאיר לו השטן מסר שכל אחד מאיתנו יכול לקחת לחיים שלו:

אף פעם אל תאמר שהצלחת, שסיימת שאתה כבר בן אדם מחנוך ומוצלח. תמיד תדאג, אולי יש לי עוד מה לשפר בעצמי. חינוך? אף פעם לא נגמר.



מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות