חינוך ילדים

שתי דרכים בחינוך הילדים

הרב משה פינטו מציג שתי דרכים שונות לחינוך ילדים סוררים ומורים, ומוסיף דוגמה מניסיונו רב השנים כמחנך. צפו בסרטון וקראו את סיפורו המרתק בכתבה הבאה


08/09/20 | י"ט אלול התש"פ
הרב משה פינטו

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

שתי דרכים

כאשר יש לאדם בן שהוא, לא הולך בדרך השם, לא ממושמע בבית הספר, חוצפן, מתנהג לא בדרך נכונה. יש לאדם אפשרות להגיד לו: "אני לא רוצה אותך. תצא מהבית, קראתי את תעודת הזהות, אתה לא מופיע בה. תסתובב ברחובות, תלך לאן שתלך. לא מכיר בך, שלום". או, הפוך. אפשר לקנות את הילד, תראה לו שאתה סומך עליו, שאתה אוהב אותו, שאתה מאמין בו.

 

 

התלמיד ההיפראקטיבי

פעם, לפני שנים, היה לי תלמיד שהיה מאוד מאוד קשה בהתנהגות שלו. היה בחור מוכשר, בחור טוב, בן תורה ממש, אבל הוא היה מאוד קשה ובעייתי בהתנהגות שלו. ההתנהגות שלו הייתה התנהגות לא מאוד רגועה, מה שמכנים היום: "היפראקטיבי". לא מקשיב, מפריע בכיתה, מפריע לחברים בפנימיה. ידעתי שלשלוח אותו הביתה ולקרוא להורים שלו כל שבוע, זה לא הפיתרון, זה לא יפתור את הבעיה. אמרתי, הפתרון הוא להראות לו כמה אני אוהב אותו, וכמה אני סמוך עליו.

קראתי לו ונתתי לו ספר מתנה, כשהוא הלך לשבת הביתה הוא קיבל ספר מתנה עם הקדשה: "לתלמיד המצטיין...". הייתי קורא לו ואומר לו: "תשמע, אני כל כך מרוצה ממך. התקדמת פה, תראה, ענית על שאלה כל כך יפה, באופן כל כך מיוחד". התלמיד הזה, לא תאמינו, הפך להיות יד ימיני בישיבה. השתנה מקצה לקצה. 

 

יצחק ועשיו

ליצחק היה את עשיו, והוא ראה שעשיו הולך בדרך נלוזה. הוא אמר, אם ארחיק את עשיו, אם אשלח אותו החוצה ולא אאפשר לו להיכנס הביתה, הוא ירשיע ויגדיל ברשעו עוד ועוד, ונתנתק ממנו לחלוטין. אני חייב להראות לו שאני מאמין לו. כשעשיו בא ליצחק ואמר איך מעשרים, יצחק שיבח אותו, על הידור המצווה שלו. יצחק עשה זאת למראית עין, כדי שעשיו יחשוב שאולי יש לו סיכוי אצל אבא שלו שאוהב אותו כל כך. אולי זה יגרום לעשיו לחזור בתשובה ולתקן את מעשיו. לכן יצחק עשה מעשים ופעולות של קירוב. כפי שאומר הפסוק: "וַיֶּאֱהַב יִצְחָק אֶת עֵשָׂו כִּי צַיִד בְּפִיו" (בראשית, כה, כח). ויאהב, לא כתוב אוהב. ויאהב - עשה פעולות של אהבה. ויצחק ידע שאם עשיו חוזר בתשובה, הוא נהפך להיות גדול הדור. למה? כי אלו שיש להם את חריפות היתר ואת המרץ הבלתי נדלה, אם הם יכוונו את זה לטוב, הם יכולים להיות אנשים ענקיים.

 

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות