שלום בית

הטעות שכולם עושים בשלום בית

הרב שלום ארוש מסביר מהי הטעות שכל מי שרוצה לשמור על שלום בית עושה ואיך ניתן לתקן אותה


20/12/20 | ה' טבת התשפ"א
הרב שלום ארוש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

מלך - עושה את אשתו מלכה

בעל חזר מרופא השיניים ואמר לאשתו: "כפרה על הרופא שלי, גם הוא חושב שאני צריך כתר, הוא יודע שאני מלך". אם הוא מלך, הוא צריך לעשות את אישתו מלכה. זה העבודה. העבודה של כל אחד, היא לכבד את השני.
 

מיהו אדם מכובד?

איזה אדם הוא מכובד? מה היית אומר? אחד שמכבדים אותו כולם. לא. "איזהו מכובד? המכבד את הבריות", מי שיודע לכבד - הוא המכובד.  כי הוא יודע כמה חשוב העניין של לכבד את השני. אדם מתנהג ממש לפי מה שהוא. לכן, אדם שמבין כמה הכבוד חשוב, לא אדם שאוהב כבוד. אדם כזה מבין שיש לכבד את האחר, בפרט בין איש לאישתו.

 

למה כתוב שהבעל יכבד את אשתו

מה כתוב תמיד? שהבעל יכבד את אישתו. כי זו המציאות. האישה ממש זקוקה לך, היא זקוקה לכבוד שלך, לחום שלך, לאהבה שלך, זקוקה לך. היא צריכה אותך. לכן צריך לעבוד על זה.

לעבוד על זה פירושו, להתפלל על זה: "ריבונו של עולם, אבא שבשמיים, תעזור לי, תרחם עלי, תזכה אותי לשמח את אישתי, לכבד אותה". תתפלל על זה יום יום, זה דבר שצריך הרבה תפילה. שהחיבור יעזור לך. 

 

מה הטעות של האנשים?

הטעות של האנשים היא שהם חושבים: מה אעשה? נכון, אתה לא יכול לעשות כלום, אבל לבקש מהמלך שיעזור לך, זה כן אתה יכול לעשות. זה מה שחסר לאנשים, לבקש. כל דבר, אדרבא, העניין של כבוד האישה מאוד קשה, כי יש יצר הרע שרוצה להרוס את הבתים.

תבקש מהקדוש ברוך הוא, תן לי את הכוח, רק לכבד, רק לשמח, רק לאהוב. ויהי רצון שכולם יזכו לכבד וכל בית יהיה בו כבוד מלכים. אמן!!

רוצים להחזיר את השלום והאהבה הביתה? זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות! היכנסו מכאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שלום בית
X
  • © כל הזכויות שמורות