שלום בית

מפתיע: כיצד תוכנית החיסכון בבנק הצילה את בני הזוג מגירושין?

הרב יצחק פנגר כתב פוסט ביום שישי האחרון עם בני זוג שהגיעו למצב של גירושין, אך חיסכון אחד בבנק הצליח להציל את חיי הנישואים שלהם. כיצד? לא תאמינו


23/10/22 | כ"ח תשרי התשפ"ג
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפוסט שגרף אלפי תגובות ולייקים, הרב יצחק פנגר כתב מסר מרגש לפרשת השבוע:

 

"בחורה צעירה שהתחתנה קבלה מתנה מאמה – חיסכון בנקאי. לחסכון הזה האם הפקידה 5000 ₪, ואמרה לבתה: בכל פעם שיהיה לכם אירוע משמח ומשמעותי - תפקידו סכום כלשהו בחשבון, ותכתבו לצד ההפקדה את סיבת ההפקדה. ככל שהאירוע יהיה משמח יותר ומשמעותי יותר - תפקידו סכום גדול יותר, ויום אחד החיסכון הזה ישמש אתכם.

 

הזוג הצעיר קבל את ההצעה, וחודש לאחר מכן כבר הייתה הפקדה ראשונה - יום ההולדת של הבעל. לאחר מכן הפקדה נוספת - הזוג מצא יחידה להשכרה, הולדת הבן הראשון וכן הלאה.

 

עברו החודשים והשנים, והנישואין עלו על שרטון. בני הזוג התווכחו על כל דבר קטן, לא תיקשרו, ודי נמאס לשניהם. בוקר אחד, האישה התקשרה לאמה ובישרה לה שהם בדרך להיפרד. האם הציעה לה, לפני שהם עושים זאת, שלפחות תוציא את הכסף מהחיסכון ותהנה מהחצי שלה. כשהבת הגיעה לבנק וביקשה את פירוט החשבון, היא קבלה את התדפיס, ולצד ההפקדות היו רשומות סיבות ההפקדות - כל האירועים המשמחים והמשמעותיים בחייהם. היא החלה לבכות, וחזרה הביתה. היא ביקשה מבעלה ללכת ולהוציא את הכסף מהחיסכון עבורה. למחרת, כשהוא הגיע לבנק, אף הוא חזר... אך עם הדף של פירוט החשבון, כאשר בסופו נוספה הפקדה חדשה, 5000 ₪, ולצידה היה כתוב: "היום זכיתי לראות כמה אושר וטוב הכנסת לחיי. אני מצטער, בבקשה תני לי הזדמנות נוספת". ואז שניהם פרצו בבכי.

 

בפרשת בראשית כתוב: "ויעש אלוקים את שני המאורות הגדולים, את המאור הגדול לממשלת היום ואת המאור הקטון לממשלת הלילה". בהתחלה שני המאורות נבראו שווים, "המאורות הגדולים", ורק אחרי שהלבנה התלוננה - שלא שייך להיות שני מאורות באותו הגודל, נענשה להתקטן. הבה נלמד מכך. במקום להתלונן - נודה, נעריך. במקום "אוף" - נגיד "קוף", והכוונה שבמקום "אוף" (תלונה) נאמר קוף – מזמור ק' בתהילים הינו "מזמור לתודה".

 

הבה נתמקד ברגעים היפים של החיים, בטוב שעשו לנו ושעשינו יחד, פחות תלונות ויותר עשייה. שכן מי שמתלונן הכי הרבה - עושה הכי פחות. יהיה רצון שנזכה לראות ולהעריך את הטוב שסביבנו."

 

מזמור לתודה:

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיהוָה כָּל הָאָרֶץ: ב עִבְדוּ אֶת יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: ג דְּעוּ כִּי יְהוָה הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

 

רוצים להחזיר את השלום והאהבה הביתה? זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות! היכנסו מכאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שלום בית
X
  • © כל הזכויות שמורות