שלום בית

שלום בית - מה משמח אישה?

מסר קצר מחזק על בניית בסיס טוב לנישואים בשנה הראשונה, ועל הדרך הכי טובה לעשות זאת


04/01/21 | כ' טבת התשפ"א
שלום בית

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

מה עושה החתן בשנה הראשונה?

אתם יודעים, אצל חתן כתוב: "כי יקח איש אישה חדשה, לא יצא בצבא, ולא יעבור עליו לכל דבר. נקי יהיה לביתו שנה אחת ושימח את אשתו אשר לקח". חתן, הולך לבנות את הבית שלו, לא מתגייסים לצבא בשנה הראשונה. לא יצא בצבא. מה כן? "נקי יהיה לביתו שנה אחת", "ושמח". מה הוא אמור לעשות בשנה הראשונה? שנה שלמה, 365 וימים. שלוש מאות, שישים, וחמישה ימים: "ושימח את אשתו אשר לקח". לשמח אותה.

 

איך משמחים את האישה?

אומר החזון איש, איך משמחים את האישה? יש כאלה שחושבים שמשמחים את האישה עם מתנות. עם תכשיטים, עם יהולמים, עם הכל. לשמח את האישה, אומר החזון איש, בדברים. דיבור. לדבר, לדבר, ה"לדבר איתה", לדבר איתה דיבורים משמחים. שנה שלמה לדבר ולדבר ולדבר, דיבורים שמשמחים.

 

למה דווקא לשמח?

לי יש שאלה, לא כל כך הבנתי, שתהיה מצווה "תדברו ביניכם", "תתקשרו", לא! "ושימח את אשתו". מה, היא בדיכאון? בסך הכל התחתנה, הכל בסדר, עוד לא קרה כלום, עוד לא הייתה לידה, עוד אין ילדים, עוד אין כלום. "נקי יהיה לביתו שנה אחת ושימח את אשתו אשר לקח", תשמח אותה. לא הבנתי למה, מה קרה? היא עצובה?

כשהייתי חתן, שאל אותי מדריך החתנים שלי: "ומה קורה אחרי השנה הראשונה?"  יש שנה שלמה לשמח את האישה, ובשנה השניה אין מצווה לשמח את האישה? מה קורה בשנה השנייה? מה קורה אחרי זה? השיב לי המדריך חתנים שלי: "אם התחלת את הבית שלך בצורה נכונה של 'ושימח את אשתו', אז חזקה שהרכבת תמשיך לנסוע באותו מסלול". השנה הראשונה "ושימח את אשתו", זה לא שנה ראשונה, ובשנה השנייה תראה לה את הכיוון. לא! זה היסוד, זו ההתחלה, ואחר כך ממשיכים כמו שהתחלנו. זאת אומרת, כל הזמן "ושימח את אשתו".

רוצים להחזיר את השלום והאהבה הביתה? זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות! היכנסו מכאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שלום בית
X
  • © כל הזכויות שמורות