חלומות

מסר מעולם האמת: ''כשראה המנהל את ההמחאה, צנח מכיסאו והתעלף….''

הנפטר הגיע מעולם האמת כדי לחתום על ההמחאה הבנקאית ונעלם במפתיע. מי הוא היה ואיזה מסר הוא רצה להעביר?


27/12/20 | י"ב טבת התשפ"א
המחאה בנקאית

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

בספר 'האיש על החומה' מסופר סיפור נפלא שסיפר הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל על 'חסד של אמת' שעשתה אשה עם המתים, ובסופו של דבר תוגמלה על כך, בלא שציפתה לכך בשעת עשיית החסד.

 

במשך שנים רבות נהגה אשה מכובדת בעלת עסק מבוסס לתרום צדקה לישיבה, כדי שיגידו קדישלעילוי נשמות גלמודות שאין מי שיגיד עליהן קדיש.

לימים הלך לבית עולמו בעלה של אותה אשה צדיקה, והדבר פגע קשות בעסק שניהלו. מצבה הכספי של האשה ומשפחתה הלך והחמיר, ומלבד הקושי בכלכלת ביתה יום יום, גם עול נישואי שתי בנותיה שכבר הגיעו לפרקן, רבץ על ליבה בכבדות.

 

את כל זה סבלה האשה בדומיה, והשלימה עם גורלה באומץ רב. אך דבר אחד הכביד עליה מאוד, שאין לה כסף לתרום לישיבה כדי שימשיכו באמירת הקדיש עבור אותן נשמות אומללות. בצר לה, פנתה להנהלת הישיבה וביקשה מהם שימשיכו באמירת הקדיש גם בלא התמורה שנהגה לתת להם, ובעזהי"ת – הבטיחה – כאשר יתהפך הגלגל ופרנסתה תהיה מצויה, תחזור לתמוך בישיבה.

ראשי הישיבה הבינו למר ליבה, התרגשו מאוד מצדקותה שדבר לא חסר לה מלבד טובת אותן נשמות, והבטיחו לה כי ימשיכו באמירת הקדיש כפי שנהגו עד עתה.

 

שמחה וצוהלת יצאה ממשרדי הישיבה, רוגע ושלוה מילאו את ליבה, כאילו הושלם כל מחסורה, כשהבטיחו לו שיאמרו קדיש עבור הגלמודים. מצבה הכספי הקשה, ושתי בנותיה המתבגרות כלל לא הדאיגו אותה, בזאת שמה בטחונה בקב"ה, אבי יתומים ודיין אלמנות, שיראה בעניין וירחם עליהן.

 

והנה בדרכה לביתה, בא מולה יהודי ישיש, הדור פנים, זקן צח כשלג יורד על פי מידותיו. הוא קרב אליה ובירכה לשלום. היא הופתעה מקבלת הפנים לה היא זוכה מאדם שהיא כלל לא מכירה. הזקן התעניין במצבה ובמצב משפחתה. האשה נאנחה ושטחה בפניו את מצבה הכספי הקשה, היא סיפרה לו שבעבר מצבם הכספי היה טוב מאוד, ומאז שבעלה נפטר היא מתקשה לכלכל את ביתה, ומלבד כל זאת אין לה כדי הצרכים המינימליים עבור נישואי שתי בנותיה המתבגרות.

 

'מה סכום הכסף הנדרש להוצאות נישואיהן?' – התעניין האיש הדור הפנים. 'מדוע כבודו שואל?' – השיבה האשה בשאלה, ומיד נקבה בסכום המשוער.

הזקן הוציא מכיסו המחאה לבנק המקומי, ורשם עליו את הסכום שנקבה. לפני שחתם עליו את חתימתו, ביקש שתקרא לשני בחורים מהישיבה, כדי שיהיו נוכחים כשחותם על ההמחאה, ויוכלו להעיד שאכן חתם עליה. לאחר שחתם בפניהם על ההמחאה, ביקש מהם פיסת ניר וחתם גם עליה את חתימתו, כדי שתהיה גם ברשותם דוגמא מחתימתו.

 

שני העדים – סיפר רבי יוסף חיים – היו, אני וחבירי הגאון רבי יהודה גרינוולד בעל שו"ת 'זכרון יהודה'.

הזקן מסר לאשה את ההמחאה וביקש ממנה כי כבר מחר בבוקר תלך אל סניף הבנק המקומי ותפדה את הכסף. הענין היה נראה לאשה תמוה, מה לו לאדם זר שכלל אינו מכירה, להפגין כלפיה נדיבות לב כה גדולה, ולתת לה סכום כסף כה גדול. אבל למרות תמיהתה, מיהרה השכם בבוקר אל סניף הבנק וניסתה את מזלה.

 

כשבחן פקיד הבנק את ההמחאה, השתומם. הוא הביט אנה ואנה בהמחאה ובאשה, ופניו הביעו תמהון גדול. הוא ביקש ממנה להמתין, ונכנס אל מנהל הבנק. כשראה המנהל את ההמחאה, צנח מכיסאו והתעלף….

 

מהומה רבתית קמה בבנק, הפקידים שראו את המתרחש, הכניסו מיד את האשה לחדר צדדי, בחשד כי מעשה מרמה מונח מאחורי ההמחאה הזו.

לאחר כמה רגעים שבה ההכרה אל מנהל הבנק, וביקש לפגוש את האשה שהציגה את ההמחאה. 'מתי קיבלת את ההמחאה הזו?' – שאל אותה המנהל. 'אתמול' – היא ענתה, והוסיפה – 'יהודי הדור פנים מסר לי אותה, ואפילו חתם עליה בפני שני עדים'.

'התוכלי לזהות בתמונה את האיש שמסר לך את ההמחאה? – שאל אותה המנהל. 'בוודאי' – היא ענתה – 'וגם שני העדים יוכלו לזהות אותו' – הוסיפה.

 

המנהל הציג בפניה תמונה של אביו, ושאל אותה האם זהו האיש? 'כן, זהו האיש' – ענתה האישה בהחלטיות. מיד ציווה המנהל לפרוע לה את ההמחאה.

לאחר שהלכה, הסביר להם המנהל את כל מה שארע. האיש שמסר לה את ההמחאה הוא אבי שהלך לעולמו לפני עשר שנים. בלילה הקודם הוא הופיע לי בחלום, ואמר לי כך: 'דע לך שמאז שסרת מדרך הישר, התחתנת עם גויה, והפסקת לומר עלי קדיש, לא מצאה נשמתי מנוחה, עד שבאה אשה אלמונית וביקשה שיאמרו קדיש עבור נשמות גלמודות שאין איש שיאמר אחריהן קדיש. זכות אמירת קדיש זה עמדה לנשמתי. מחר בבוקר תופיע אשה זו בבנק שלך עם המחאה שמסרתי לה לכיסוי הוצאות נישואי שתי בנותיה!'.

 

כשקמתי, ספרתי לאשתי את דבר החלום, אבל היא לעגה לכל הענין וביטלה אותו מכל וכל. עתה כשהופיעה האשה עם ההמחאה בחתימת ידו של אבי, ואף זיהתה אותו בתמונה, נתאמת לי החלום.

בעקבות הסיפור שב מנהל הבנק בתשובה שלמה, אשתו נתגיירה כדין, וזכו להקים בית נאמן בישראל.

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות