חלומות

מצמרר: מי היה הזקן בחלומו של הילד?

שלוש פעמים חלם ילד קטן על איש זקן שמבקש ממנו לחזור, מספר שנים חלפו והוא הבין מי היה האיש...


20/02/22 | י"ט אדר א' התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>


הסיפור המצמרר שלפניכם סופר על ידי פעיל 'יד לאחים' בשם מאיר רושל.


בחורה יהודיה אחת הכירה בחור ערבי והחליטה להינשא לו. לא הועילו תחנוניהם של הוריה ובני משפחתה וכל האזהרות מסביב. הם נישאו ועברו להתגורר בכפר ערבי מרוחק. 


חלפו מספר שנים במהלכם חוותה האישה האומללה את כל האזהרות של בני משפחתה על בשרה... בעלה היה אוסר עליה לצאת מהבית וליצור קשר עם הסביבה, הוא לא השאיר לה אף פעם כסף ובעצם יצר בה תלות מוחלטת בו. במהלך שנות נישואיהם נולדו להם שלושה בנים.
לילה אחד, הבן הגדול שהיה אז בן 6 וגדל כמוסלמי מבלי לדעת על מוצאה של אימו, נרדם וחלם חלום מוזר: בחלומו הגיע אדם מבוגר עם בד לבן על ראשו, והוא אומר לו בעברית: 'אתה יהודי, חזור למשפחה שלך'.


הילד התעורר משנתו ולא הבין כלל מה אמר לו הזקן. הוא לא ייחס חשיבות ושכח מהחלום.
מספר לילות לאחר מכן חולם שוב הילד על אותו זקן, הפאם הוא דיבר אליו בערבית: 'תעלה לאוטו, אני אוציא אותך מכאן'. הילד ענה בחלום: 'אמא שלי לא באוטו, אני לא יוצא לבד', ואז התעורר. הוא היה מוטרד אך עדיין לא סיפר על כך לאף אחד.


הפעם השלישית כבר הייתה יותר מידי בשבילו... הילד חלם שוב על אותו איש מבוגר עם בד לבן על הראש, שאומר לו: 'תיכנס לאוטו, הנה גם אמא שלך כאן וגם האחים הקטנים שלך'.


הילד התעורר בבעתה מהחלום. בבוקר הוא ניגש לאימו ובשקט סיפר לה על החלום המוזר שחלם: "בא אליי איש זקן עם בד לבן על הראש, אומר לי שאני יהודי ושאחזור למשפחה שלי..."


האם הגיבה בהלם מוחלט. היא סיפרה לו בשקט שהזקן צודק, והם שייכים לעם היהודי, אך ביקשה ממנו לשמור על כל העניין בסוד מוחלט, רק של שניהם...


חלפו שלוש שנים, הילד הגיע לגיל 9. האם עולה על יצועה והנה בחלומה מגיע אליה אביה שנפטר לפני 7 שנים ואומר לה: 'דעי לך כי אין לי מנוחה, אני שרוי בצער גדול בעולמות העליונים, קחי את ילדייך וצאי מייד מהכפר לפני שיקרה אסון'.


האישה התעורהה בבהלה והרגישה כי הפעם החלום הוא אמיתי. עד הבוקר התרוצצו בראשה המחשבות לכאן ולכאן, וכשהגיע הבוקר נפלה בליבה ההחלטה: היא אינה מעוניינת בחיים כמו שיש לה עכשיו, ורוצה לחזור לביתה ואל יהדותה...


האישה המתינה שבעלה יצא מהבית לעבודה ולא בזבזה זמן. היא חייגה מייד למספר הטלפון של 'יד לאחים' ובקול רועד התחננה שיגיעו לחלץ אותה יחד עם שלושת הילדים. המחלצים קבעו איתה היכן להיפגש ובאיזו שעה...


החילוץ היה מהיר ומיידי, והאם והילדים מצאו את עצמם מלווים בכוחות ביטחון ופעילי 'יד לאחים' ויוצאים לחיים חדשים....


האם ובניה הגיעו לדירת מסתור, ברגע שפתחו את הדלת ונכנסו עם פעילי 'יד לאחים' פרץ הבן הגדול בבכי מטלטל. האם הייתה בטוחה כי הוא חש געגוע לאביו שנותר בכפר, אך הוא הצביע על תמונה גדולה של ה'בבא סאלי' שהייתה תלויה בסלון הבית ואמר לאימו: "אמא, הנה הוא! זה האיש הזקן שחלמתי עליו 3 פעמים...!"


הנוכחים בחדר חשו צמרמורת של התרגשות. איש לא הבין כיצד זכה הילד הקטן שאפילו לא היה מודע לדבר יהדותו שה'בבא סאלי' יגיע אליו בחלום...


חלפו ארבע שנים, האם וילדיה למדו להתאקלם מחדש, הבנים למדו לבר עברית, לומר 'שמע ישראל' ולשמור שבת, והנה הבן הגדול הגיע לגיל מצוות. האם רצתה לערוך סעודה חגיגית במקום גדול, אבל הבן התעקש- "את בר המצווה שלי אני רוצה לחגוג בציונו של ה'בבא סאלי' בנתיבות..."

 

כך נראה חילוץ מכפר ערבי בזמן אמת:

 

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות