חלומות

מצמרר: "היא באה אליי בחלום וביקשה שאקיים את הבטחתי"

האיש שהבטיח ולא ידע שצריך לקיים קיבל על כך תזכורת משמיים


11/05/22 | י' אייר התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הסיפור הבא התרחש לפני שנים רבות, אך מראה עד כמה ישנו קשר הדוק בין עולם החיים לעולם הבא.

מרת צביה סאוויצקי ע"ה עבדה בבית יתומים בירושלים. היא היתה עבורם כאם והרעיפה עליהם המון חום ואהבה. בצר לה לא היו לה ילדים משלה, אך היא התנחמה בשמחה שהיא מסבה לילדים היתומים במקום ושנקשרו אליה בגלל דאגתה הרבה אליהם.

השנים חלפו והיא נפטרה. בתוך ההכנות לקבורתה, ניגש חסיד אחד אל קרובי משפחתה וביקש לומר עליה קדיש. בני המשפחה לא הכירוהו, אך לא היה להם פניות לעסוק בשאלת זהותו ולכן פטרו אותו באומרם שישנו כבר מי שיגיד עליה אותו היום קדיש.

במהלך ימי השבעה שוב הופיע אותו חסיד. הפעם הוא החל לבכות וכך סיפר:

"בשנת תש"ה עליתי לארץ. הוריי נותרו בארץ מוצאם עוד כחמש שנים. וכך, חמש שנים הייתי יתום, ללא אב ואם. הייתי לומד במוסד חינוכי ובערבים מגיע לישון בבית יתומים בירושלים. מרת צביה היתה מטפלת שם ביתומים והיא היתה האמא שלנו. היא עשתה עבורנו הכל ולא חסכה מאיתנו דבר".

האיש לקח נשימה, והמשיך בסיפורו:

"יום אחד התבוננתי בה ולא יכולתי לשאת את זה יותר. התחלתי לבכות. היא ניגשה אליי ושאלה אותי מדוע אני בוכה, ועניתי לה שזה בגלל שאני מצטער כל כך עבורה שאין לה ילדים. אמרתי לה שאני גם מאד מעריך את הטיפול המסור בכולנו והייתי רוצה לגמול לה כשכרה.

מרת צביה שתקה והביטה בי.

"כיצד אוכל לגמול לך?", שאלתי.

היא ענתה: "לאחר פטירתי מהעולם, תאמר עליי קדיש"".

ידיו של החסיד רועדות. "מאז עברו 45 שנים, 45 שנים בהן התקדמתי בחיי ולא הייתי איתה כלל בקשר. והנה בחלומי מופיעה מרת צביה. היא באה אליי בחלום וביקשה שאקיים את הבטחתי. קראה לי: "הגיע הזמן לקיים את ההבטחה שלך!".

קמתי כולי מבועת ונסער ויצאתי בבוקר לתפילת שחרית. תוך כדי הליכתי אני מבחין במודעת אבל שתפסה את תשומת ליבי. זו היתה מודעת האבל של מרת צביה ע"ה שנפטרה בדיוק באותו היום. לכן, מיד באתי להלוויה ואני גם אומר עליה קדיש", סיים האיש את סיפורו לעיני כל הנוכחים הנדהמים.

 

 

 

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות