חלומות

מרתק: עד כמה ניתן לייחס חשיבות לחלומות?

רובנו חולמים חלומות, לעיתים הם חסרי משמעות והיגיון אך ישנם חלומות שאנו נוטים לייחס להם חשיבות רבה יותר. באנו לעשות לכם סדר: לאיזה חלום יש משמעות לחיינו ולאיזה לא? אל תחמיצו


17/01/22 | ט"ו שבט התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>


לעיתים אנו מנסים להבין את פשרם של החלומות שחלמנו. מסביר הרמח"ל שיש שני סוגי חלומות- שינם החלומות שחולם אדם בעקבות כל מה שעבר עליו במהלך היום- מעשים שעשה, דברים שדיבר עליהם ואפילו מחשבות שעלו בראשו במשך היום. על חלומות כאלה נאמר: "חלומות שווא ידברו"- הם אינם בעלי משמעות כלל והם מגיעים בעקבות החוויות אותם חווינו במהלך היום.


החלומות מהסוג השני הם חלומות משמעותיים יותר- חלום שבא להעביר לאדם מסר מסוים.


לפני כמאה שנים חי פסיכולוג בשם זיגמונד פרויד. הוא טען כי על ידי החלומות ניתן לגלות את עולמו הפנימי ביותר של האדם. מצד שני, פרויד לא האמין כלל כי בחלומות יש משמעות נוספת של העברת מסרים כלשהם או צפיית העתיד. בזמן הרב שחלף מאז הצטברו עדויות רבות של אנשים שחלמו חלומות בעלי מסרים שאכן היו אמיתיים.


כאשר אנו נרדמים בלילה, קורה מהלך של כעין יציאת הנשמה מהגוף, ובעולם העליון החלק של הנשמה שעולה למעלה יכול לפגוש בעולם העליון קרובי משפחה שנפטרו, ו"לשוחח" איתם, וכך אותו מידע מועבר אל תוך הגוף באמצעות החלום.


אם כך, כיצד נוכל להבדיל האם החלום שלנו הוא חלום שווא או שמא יש בו אמת והוא בא להעביר לנו מסר מסוים?


הגמרא במסכת ברכות מביאה את סימני הזיהוי לחלום אמיתי. ישנם שלושה סוגי חלומות שהם אמת:


 1. חלום שאדם חולם על קרוב או מכר שלא פגש אותם או חשב עליהם כלל במהלך היום (כיון שאז ניתן לחשוב שמדובר בחלום שווא שאין בו ממש).
2. חלום שמופיעה בו חידה או תעלומה שנפתרת במהלך החלום.
3. חלום של לפנות בוקר קודם היקיצה- בתחילת הלילה אדם עוד שרוי תחת ההשפעה של החוויות אותן חווה במהלך היום, לכן חלום שיש בו אמת הוא מה שאנו חולמים לפנות בוקר, כשהמידע שצברנו במהלך היום נפרק במהלך הלילה ויש מקום למידע חדש ללא רושם או השפעה מבחוץ.


לאחר כל זאת יש לומר אין חלום שהוא מיותר לחלוטין, כפי שאומרים חז"ל: "אין חלום בלא דברים בטלים", אולם יש לדעת להבדיל בין הפרטים הנכונים שניתן להפיק מהם תועלת של מוסר השכל לבין פרטים שגויים המשתרבבים לחלומות.

 

צפו בדבריו של הרב יגאל כהן שליט"א על חלומות:

 

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות