חלומות

מה משמעותו של חלום על נפילת שן?

חלמתי על שן נופלת, האם יש לחלום משמעות? איך ניתן לעשות הטבת חלום?


07/05/19 | ב' אייר התשע"ט
שאל את הרב

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אם סבלת מכאב שיניים לאחרונה או שנושא השיניים העסיק אותך, אין לחלום משמעות. אם לא, אף כי לרוב אין לחלומות משמעות, כדאי לומר 'הטבת חלום' לפני שלושה אנשים אוהבים או להגיע לתפילת שחרית בבית הכנסת ובזמן ברכת כהנים לומר:

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהׂוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵּנִי. אמן.

השתדל לסיים את אמירתך בזמן שהכהנים אומרים "שלום" כך עניית האמן של הציבור תחול גם על תפילתך.

(שלחן ערוך אורח חיים (סימן רפח סעיף ה),חלום על שיניים נופלות יכול להיות סימן לא טוב. משנה ברורה (ס"ק יח) אם היה לו כאב שיניים או הרהר בדבר הקשור בשיניים, אין לייחס לחלום משמעות.. ביאור הלכה שם בד"ה, מי שאין לו ילדים, אין לו להחמיר להתענות על חלום כזה בשבת.

שלחן ערוך אורח חיים (סימן רכ סעיף א), אישה יכולה להיטיב חלומה לפני שלוש נשים, וכן ספר שיח תפילה (עמוד קצח). אולם בשו"ת אבני ישפה חלק ד' (סימן לד ענף א) בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל, נכתב כי אין לאישה להיטיב חלום בפני שלוש נשים

שלחן ערוך אורח חיים (סימן קל), נוסח תפילה זה יש לאמר כאשר אינו יודע מה פשר חלומו. מועיל גם כאשר חלומו לא טוב. וכן בקובץ אגרות החזון איש חלק ב' (אגרת קמט). ובספר ארחות רבנו חלק ג' (עמוד ריג).

 

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות