חלומות

מטלטל: הכלה הגיעה לאחותה בחלום, וחשפה את פשר פטירתה הפתאומית

נערה בת 19 נפטרה בפתאומיות בשנתה. הנפטרת מגיעה לאחותה בת ה-12 בחלום ומגוללת בפניה סיפור מופלא על אודות סיבת פטירתה. הרב זילברשטיין חושף את הסיפור


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מקרה טרגי אירע בשנת תשע"ד, כאשר נערה בת 19, בתו של אברך ממושב תפרח, נפטרה בשנתה. ההורים ניצבו כהלומי רעם לנוכח המוות הפתאומי, ממאנים להינחם; מובילים את בתם לקבורה במקום להובילה לחופה. הרב זילברשטיין, רב שכונת רמת אלחנן בבני ברק, מספר על חלום שחלמה אחותה בת ה-12 של הנפטרת, וחושף סיפור מדהים המבהיר את סיבת המוות המסתורית.

לפי דבריו של הרב זילברשטיין, האחות בת ה-12 חולמת את אחותה הנפטרת. והנה בחלומה הופיעה הנפטרת, אחזה בידה והובילה אותה ליער עבות. האחות הצעירה פסעה לצידה בצעדים חרישיים עד שהגיעו לספסל והתיישבו עליו. כעת גוללה הנפטרת בפני אחותה את סיבת פטירתה, סיפור שהחל עוד מימי מלחמת העולם השנייה.
"בפרוץ השואה הייתי ילדה קטנה", פתחה הנפטרת בדברים. "הוריי נתנו אותי למשמרת בידי גויים כדי שישמרו עליי, ולאחר גמר המלחמה הגויים לא החזירו אותי לעמי". הנפטרת מוסיפה ומספרת שהיא גדלה בין הגויים, אך כאשר הגיעה לגיל 19 התוודעה על דבר היותה יהודייה, בת לעם היהודי. "מיד עזבתי את הגויים וחזרתי לעמי. התחלתי לשמור תורה ומצוות, ואף נישאתי לתלמיד חכם וגרתי בבני ברק, ושם הקמתי משפחה לתפארת".

הנפטרת הגיעה לבית דין של מעלה ושם הוחלט שהיא זכאית לגן עדן, אך משום שהיא חיה במשך 19 שנה בין גויים, עליה לתקן את השנים האלו. כעת הציבו בפניה שתי אופציות: להזדכך בשמיים או לשוב לעולם הזה למשך 19 שנה לתיקון. הנפטרת העדיפה לשוב לעולם הזה בגלגול, ונולדה להורים ביישוב תפרח. בתום 19 השנים האלו הגיע תיקונה לסיומו. "וכשנגמר זמני, פרחה נשמתי כדי להגיע לעולם העליון שנקבע לי, וכל כך טוב לי כעת שאיני יכולה לתאר", סיכמה הנפטרת את דבריה ונעלמה כלעומת שבאה.
 

חלום אמת

האחות הצעירה סברה כי מדובר בחלום שווא ולא ייחסה אליו חשיבות יתרה, אולם החלום שב על עצמו שלוש פעמים. הנפטרת אף נתנה לה סימן לכך שהחלום אמיתי וחשפה בפניה פרטים שרק אביהן ידע עליהם: "לאחר ה'שבעה' אבינו נסע לקברי שבהר המנוחות, והיה לי כל כך טוב שאבי הגיע לשם ואמר עליי פרקי תהלים. ב'שלושים', אבינו החליט שהנסיעה מתפרח לירושלים לוקחת הרבה מאד זמן וזה ביטול תורה ולכן לא בא ל'שלושים'. אומנם מצד אחד היה לי טוב אילו היה בא לקברי, אך מצד שני אי גרימת ביטול תורה – היה לי למשיב נפש אפילו יותר מאשר כשבא לקברי בשבעה".
 
מעט נחמה

הרמזים המובהקים לכך שהחלום הוא חלום אמת הביאו את האחות הצעירה לספר את החלום להוריה. ההורים השתוממו מהחלום, ובפרט מהסימנים שהנפטרת נתנה, שאומתו על ידי האב. דבר החלום העניק מעט נחמה להורים הכואבים, שהבינו כי הכול בהשגחה פרטית וכי טוב לבתם בשמיים. הרב זילברשטיין הוסיף וציין עובדה נוספת שגרמה נחת רוח לאבי הנפטרת: "ההורים למדו מוסר השכל גדול על חשיבות לימוד התורה שמייחסים בשמיים לאביה, שזה דוחה עלייה לקבר, למרות שיש בזה נחת רוח לנשמה".
 

צפו בהסבריו המרתקים של הרב מנחם וייס בנושאים מהו חלום אמת ומתי לחשוש מחלומות?

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות